Koko hankeyhtiö- ja ratalinjaussotkun suurin munaus on ollut jättää tärkein ja kiireellisin asia, rapistuvan pääradan parantaminen, tulevaisuuden...
Avainsana - hankeyhtiö
Uusi oikorata vaikuttaa olevan niskan päällä Suomi-radan ratalinjausväännössä. Jos nykyinen hallitus päätyy edistämään metsärataa, seuraava hallitus voi...
Kanta-Hämeen maakuntajohtaja Anna-Mari Ahonen kritisoi kovin sanoin Suomi-radan hankeyhtiömallia ja maan hallituksen viivyttelyä, joka on pysäyttänyt pääradan...
Ministeri Harakan mukaan itäinen hankeyhtiö on täsmälleen samalla viivalla kuin hankkeet pääradan kohentamiseksi ja Turun tunnin -junaksi.
Harakka: Pyrkimyksenä on saada täydet EU-tuet.
Suomi-radan hankeyhtiötä ollaan vihdoin perustamassa, kertoo Hämeenlinnan kaupunginjohtaja Timo Kenakkala. – Liikenne- ja viestintäministeriöstä viestitettiin...
Akaa liittyy Helsingin ja Tampereen välisen raideyhteyden suunnittelua toteuttavaan hankeyhtiöön eli Suomi-rata oy:hyn. Asiasta päätettiin Akaan ensimmäisessä...
Riihimäen ja Janakkalan lailla Hämeenlinna lähtee yhtiöstä heti, jos selvityksen jälkeen valitaan pääradalle uusi linjaus nykyisen parantamisen sijasta.
Hallitus saattaa taipua hakemaan EU-rahoitusta myös ilman kuntien mukaantuloa. SDP:n Filatov: "Ei se hakemus EU:lle lähettämättä jää." Kaupunginjohtaja...
Kokoomuksen Sanni Grahn-Laasosen mukaan hallitus ei voi syyttää radanvarren kaupunkeja EU:n rahoitushausta myöhästymisestä.