fbpx
Kanta-Häme Helsinki

Black Friday -kampanjan alennukset eivät vastaa aina totuutta – "Luodaan ikään kuin keinotekoinen mielikuva"

Kansainvälinen ostoskampanja saa suomalaisetkin vinguttamaan maksukorttejaan, vaikkeivät alennukset todellisuudessa olisi lainkaan poikkeuksellisia.
Hintaopas-palvelu on tehnyt teki kuluttajatutkimuksen siitä, mitä kuluttajat odottavat Black Fridayn alennusprosentin olevan: 35 prosenttia. Vaikka todellinen alennusprosentti jäisi kauas odotuksista, kyseessä on silti Palvelun maajohtajan Liisa Matinvesi-Bassettin mukaan vuoden halvin ostopäivä. Hintaoppaan mukaan esimerkiksi tapaninpäivänä keskimääräinen alennusprosentti on 2. Kuva: Riku Hasari

Kansainvälinen ostoskampanja saa suomalaisetkin vinguttamaan maksukorttejaan, vaikkeivät alennukset todellisuudessa olisi lainkaan poikkeuksellisia.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaamalla pääset lukemaan kaikki Hämeen Sanomien jutut.

Menot