Kanta-Häme

Hämeen Sanomat avaa Suomen suurimpiin kuuluvan kalastusvälineiden verkkokaupan

Hämeen Sanomat lähtee mukaan verkkokauppabisnekseen. Ensi viikon maanantaina aukeaa kalastusvälineiden ja -tarvikkeiden verkkokauppa Kalastamo.com.

Kalastamo.com on Hämeen Sanomat Oy:n ja kalastussivusto Kalamies.comin yhdessä kehittämä verkkokaupparatkaisu, jossa on tällä hetkellä tarjolla yli 12 000 tuotetta eri kauppiailta. Kauppiaita on nyt mukana kolmisenkymmentä.

– Kalastamo.com tuo lisää valikoimaa kalastajalle. Monia palvelussa olevia tuotteita on ollut vaikea löytää verkosta tai niitä ei ole edes aiemmin ollut tarjolla. Samalla tuotteiden saatavuus paranee ympäri Suomen, kertoo myyntijohtaja Mika Sutinen Hämeen Sanomista.

Riskitön malli kauppiaille 

 

Kalastamo.comissa asiakas voi ostaa useiden eri kauppiaiden tuotteita yhdellä maksukerralla ja kaikilla verkossa olevilla maksumuodoilla.

– Jokainen kauppias lähettää tuotteet omasta varastostaan tilausten mukaan. Kuljetusmaksut menevät tietysti sen mukaan kuinka monelta kauppiaalta tilataan yhdellä kertaa, sanoo maksu- ja logistiikkaratkaisuista vastannut Perttu Laakso.

Kalastamo.comissa on myös alan uutisia ja videoita.

– Kauppiaille malli on riskitön, sillä emme peri kuukausi-, perustamis- tai muita kiinteitä maksuja. Toimimme pelkällä provisiolla toteutuneesta liikevaihdosta. Jos emme saa kauppiaalle kauppaa, ei maksettavaa tule, sanoo Sutinen.

Kalastomo.com käyttää markkinnoissa alan tunnetuimpia julkaisuja ja verkkosivustoja. Kalastamo.comin yksinkertaisena ajatuksena on tuoda kauppiaat sinne missä kalastavat kuluttajat ovat. Suomen suurimpiin kuuluva kalastussivusto Kalamies.com on tässä avainroolissa, sillä Kalamies.comissa on  vuodessa noin 19 miljoonaa sivulatausta ja 720 000 eri kävijä

Vuonna 2012 yli 10 miljardilla eurolla

Verkko-ostamisesta on tullut yhä suositumpaa. Suomalaiset ostivat viime vuonna verkosta tavaroita ja palveluita yli 10 prosenttia enenmmän kuin edellisvuonna.

Asiakkuusmarkkinointiliiton, Kaupan liiton ja TNS Gallupin tuoreen Verkkokauppatilaston mukaan suomalaiskuluttajien käymän verkkokaupan arvo kipusi viime vuonna 10,1 miljardiin euroon. Lukuun sisältyvät verot ja toimituskustannukset. Ulkomaisen verkkokaupan osuus potista on 13 prosenttia. (HäSa)

 

 

Päivän lehti

3.4.2020