Kanta-Häme

Hämeenlinnalainen Jenni Ahtiainen palkittiin kansainvälisessä kilpailussa Tanskassa

Jenni Ahtiainen sijoittui toiseksi Creative Business Cupissa. Arkistokuva: Esko Tuovinen.

Hämeenlinnalainen Jenni Ahtiainen sijoittui toiseksi Tanskan Kööpenhaminassa kansainvälisessä Creative Business Cupissa.

Ahtiainen osallistui kilpailuun kuulokojeisiin suunnitellulla Deafmetal-kuulokorumallistollaan.

Neljän päivän tapahtuma oli melkoinen prässi kilpailijoille.

– Siinä oli ensin kahden päivän tiukka bootcamp, jossa kisailijat pantiin koville. Sen jälkeen oli kaksipäiväinen kilpailu. Vaikka bisnesmaailmaan sijoittuva kisa voi kuulostaa kylmäkiskoiselta, niin tunnelma oli kuitenkin lämmin kuin Euroviisuissa, Ahtiainen kertoo.

Ahtiainen on tullut tunnetuksi myös Gtie-yrityksestään, joka tekee edelleen solmioita, huiveja ja muita kaulavaatteita.

Creative Business Cup on kilpailu, jossa haetaan huipulle tähtääviä, uusia ja loistavia bisnesideoita, tuotteita tai palveluita, joiden taustalla on luovaa osaamista.

Kisan voittotuote oli Lapee eli naisille suunnattu pisoaari, joka on kokeilussa muun muassa Roskilden festareilla. Kilpailussa oli mukana osallistujia yli 60 maasta. HÄSA

Juttua muokattu kauttaaltaan 2.7. kello 21, muun muassa lisätty Ahtiaisen kommentti. Juttu antoi ymmärtää, että Deafmetal olisi kuulokoje. Virhe korjattu.