Kanta-Häme

Hämeenlinnalaisen opettajan väitös: Oppilasryhmien moninaisuus voikin olla avain syvälliseen oppimiseen

Luokanopettaja Marikki Arnkil perehtyi väitöstutkimuksensa aikana italialaiseen kouluyhteisöön, jossa kaikki oppilaan ajatukset otetaan huomioon ja hyväksytään. Lauantaina tarkastetun väitöskirjan mukaan opettajan auktoriteetti oppilaiden kanssa syntyy jämäkkyyden ja herkkyyden välisessä jännitteessä.
Luokanopettaja, tutkija Marikki Arnkil keräsi väitöskirjansa tutkimusaineiston italialaisesta koulusta. Hämeen Sanomat haastatteli häntä tukimuksesta Seminaarin koulun pihalla vuonna 2015. Kuva: Terho Aalto, Arkisto

Luokanopettaja Marikki Arnkil perehtyi väitöstutkimuksensa aikana italialaiseen kouluyhteisöön, jossa kaikki oppilaan ajatukset otetaan huomioon ja hyväksytään. Lauantaina tarkastetun väitöskirjan mukaan opettajan auktoriteetti oppilaiden kanssa syntyy jämäkkyyden ja herkkyyden välisessä jännitteessä.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Hämeen Sanomien jutut.

Menot