Kanta-Häme

Hämeenlinnalaisen opettajan väitös: Oppilasryhmien moninaisuus voikin olla avain syvälliseen oppimiseen

Luokanopettaja Marikki Arnkil perehtyi väitöstutkimuksensa aikana italialaiseen kouluyhteisöön, jossa kaikki oppilaan ajatukset otetaan huomioon ja hyväksytään. Lauantaina tarkastetun väitöskirjan mukaan opettajan auktoriteetti oppilaiden kanssa syntyy jämäkkyyden ja herkkyyden välisessä jännitteessä.
Luokanopettaja, tutkija Marikki Arnkil keräsi väitöskirjansa tutkimusaineiston italialaisesta koulusta. Hämeen Sanomat haastatteli häntä tukimuksesta Seminaarin koulun pihalla vuonna 2015. Kuva: Terho Aalto, Arkisto

Luokanopettaja Marikki Arnkil perehtyi väitöstutkimuksensa aikana italialaiseen kouluyhteisöön, jossa kaikki oppilaan ajatukset otetaan huomioon ja hyväksytään. Lauantaina tarkastetun väitöskirjan mukaan opettajan auktoriteetti oppilaiden kanssa syntyy jämäkkyyden ja herkkyyden välisessä jännitteessä.

Haluatko lukea koko jutun ja Hämeen Sanomien kaiken muun sisällön?

Tutustu digiin 1 eurolla

Samalla tilauksella pääset lukemaan Kanta-Hämeen kiinnostavimmat uutiset sekä mitä Suomessa ja maailmalla tapahtuu.

Olen jo tilaaja

Jos olet jo tilaaja, kirjaudu sisään. Pääset lukemaan artikkelin loppuun.