Kanta-Häme

Hämeenlinnan imago elpyi viimevuotisesta

Hämeenlinna sijoittui yleisarvosanallaan 21:nneksi Taloustutkimuksen imagovertailussa.

Tutkimuksessa ruodittiin 36 Suomen suurimman kunnan ja kaupungin imagoa yhdentoista eri muuttujan kautta. Parhaimman yleisarvosanan sai Kaarina jo viidettä vuotta peräkkäin.

Tutkimuksessa tarkasteltiin esimerkiksi kunnan yrittäjämyönteisyyttä, innovaatioiden tukemista, keskuksen kaupallisia palveluita, liikenneyhteyksiä ja sitä, kuinka helposti kunnan virkamiehiin saa yhteyden.

– Hämeenlinnan yleisarvosana oli keskimääräistä heikompi kuin muilla tutkituilla kunnilla. Hämeenlinna kuitenkin paransi arvosanaansa viime vuodesta, kertoo Taloustutkimuksen markkinatutkija Hanna-Leena Heinosaari.

Parhaiten Hämeenlinna menestyi niin sanotussa suositteluindeksissä eli kuinka todennäköisesti yrittäjä suosittelisi Hämeenlinnaa yrityksen sijainniksi. Tässä kategoriassa Hämeenlinna oli 12:s.

Heinosaari kertoo, ettei voi julkaista tarkempia tutkimustuloksia Hämeenlinnan imagotekijöiden arvioinnista. Tämä johtuu siitä, etteivät kaupunki tai Linnan Kehitys ole kumpikaan ostaneet tutkimustuloksia. HÄSA