Hämeenlinnassa kokeillaan uusi keinoja vetovoiman lisäämiseksi. Kuva: Ville-Veikko Kaakinen
Kanta-Häme Hämeenlinna

Hämeenlinnan seudun ystävät halutaan mukaan alueen markkinointiin

Hämeenlinnan seudun vetovoimasta on keskusteltu julkisuudessa viime aikoina paljon.

Asia on huomioitu myös kaupungin ensi vuoden budjetissa, missä esiin nostetaan moniosainen matkailuohjelma. Yksi matkailuohjelman osa-alueista on seudun ystävien aktivointi.

Keitä ovat seudun ystävät, Hämeenlinnan strategiapäällikkö Juuso Heinisuo?

– Kyse ei ole tarkkaan määritellystä ihmisjoukosta, mutta etupäässä sillä tarkoitetaan Hämeenlinnan seudulla asuvia tai täällä asuneita ihmisiä tai ihmisiä, joilla on esimerkiksi kesäpaikka täällä.

Mitä seudun ystävien aktivointi tarkoittaa?

– Yksi osa aktivointia on meneillään oleva Hämeen Suuri Tarinakilpailu. Siinä keräämme ihmisten tarinoita, joiden tapahtumapaikkana on Hämeenlinnan seutu. Kilpailuun tulleista tarinoista on tarkoitus tehdä taidetta.

– Entisille hämeenlinnalaisille on jaettu myös jäsenkorttia, joka toimii Hämeenlinnan seudun markkinointiviestinä.

Mitä seudun ystävien aktivoinnilla tavoitellaan?

– Haluamme välittää Hämeenlinnasta positiivista viestiä eteenpäin ja lisätä alueen kiinnostavuutta ja keskustelua alueesta, jotta ihmiset löytäisivät tänne paremmin. Tärkeä kohderyhmämme on myös paluumuuttajat.

Tuoreimpia artikkeleita