Kanta-Häme Hämeenlinna

Hämeenlinnan seudun ystävät halutaan mukaan alueen markkinointiin

Hämeenlinnassa kokeillaan uusi keinoja vetovoiman lisäämiseksi. Kuva: Ville-Veikko Kaakinen

Hämeenlinnan seudun vetovoimasta on keskusteltu julkisuudessa viime aikoina paljon.

Asia on huomioitu myös kaupungin ensi vuoden budjetissa, missä esiin nostetaan moniosainen matkailuohjelma. Yksi matkailuohjelman osa-alueista on seudun ystävien aktivointi.

Keitä ovat seudun ystävät, Hämeenlinnan strategiapäällikkö Juuso Heinisuo?

– Kyse ei ole tarkkaan määritellystä ihmisjoukosta, mutta etupäässä sillä tarkoitetaan Hämeenlinnan seudulla asuvia tai täällä asuneita ihmisiä tai ihmisiä, joilla on esimerkiksi kesäpaikka täällä.

Mitä seudun ystävien aktivointi tarkoittaa?

– Yksi osa aktivointia on meneillään oleva Hämeen Suuri Tarinakilpailu. Siinä keräämme ihmisten tarinoita, joiden tapahtumapaikkana on Hämeenlinnan seutu. Kilpailuun tulleista tarinoista on tarkoitus tehdä taidetta.

– Entisille hämeenlinnalaisille on jaettu myös jäsenkorttia, joka toimii Hämeenlinnan seudun markkinointiviestinä.

Mitä seudun ystävien aktivoinnilla tavoitellaan?

– Haluamme välittää Hämeenlinnasta positiivista viestiä eteenpäin ja lisätä alueen kiinnostavuutta ja keskustelua alueesta, jotta ihmiset löytäisivät tänne paremmin. Tärkeä kohderyhmämme on myös paluumuuttajat.