Kanta-Häme

Hamkille mainetta ja kunniaa Berliinin matkamessuilla

Western Lakeland voitti Berliinissä parhaan kehitystyön sarjan.
Western Lakeland -yhteistyön projektitiimiin kuuluvat Päivi Heikkala (vas. Visit Jyväskylä), Anu Huusko (Lahti Region), Outi Mertamo (HAMK Smart) ja Pirjo Puukka (Visit Tampere) pokkasivat palkinnon Berliinissä. Kuva: -
Western Lakeland -yhteistyön projektitiimiin kuuluvat Päivi Heikkala (vas. Visit Jyväskylä), Anu Huusko (Lahti Region), Outi Mertamo (HAMK Smart) ja Pirjo Puukka (Visit Tampere) pokkasivat palkinnon Berliinissä. Kuva: -

Neljän maakunnan matkailutoimijoiden yhteinen Western Lakeland -yhteistyö palkittiin Berliinissä ITB-matkamessuilla parhaana kehitystyönä.

Western Lakeland voitti pohjoismaisille matkailutoimijoille suunnatussa The Scandinavian Outdoor Award Travel -kilpailussa parhaan kehitystyön sarjan. Best Developement -palkinto myönnettiin Western Lakeland -yhteistyölle osoituksena erinomaisesta alueiden välisestä yhteistyöstä.

Western Lakeland on Visit Finlandin koordinoima suuralueyhteistyö.

Läntisellä alueella yhteistyötä tekevät Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa ja Keski-Suomi. Kanta-Hämeessä yhteistyötä koordinoidaan HAMK Smart -tutkimusyksikössä käynnissä olevassa Let’s go Tavastia -hankkeessa.

Ylimaakunnallisessa projektissa mukana olevat neljä maakuntaa haluavat kehittää yhdessä alueensa kansainvälistä tunnettuutta, vahvistaa näkyvyyttä ja edistää Järvi-Suomen matkailutoimijoiden palveluiden myyntiä.

Yhteistyö on osa valtakunnallisen Business Finlandin / Visit Finlandin laajempaa kattomarkkinointiprojektia, jolla vahvistetaan Suomen mielikuvaa järvimatkailumaana Lakeland-brändin kautta. Western Lakelandin markkinoinnin kohdemaina ovat Saksa ja Japani.

Tuomaristo kommentoi Western Lakeland -yhteistyötä erinomaisena panostuksena alueen yhteiseen kehittämiseen.

Kunnianhimoisten tavoitteiden ja yhteisen vision eteen tehdään tiiviisti töitä jokaisessa mukana olevassa maakunnassa. Erityismaininnan saivat yhteiset valmennukset ja seminaarit, joilla yritykset saadaan osallistumaan mukaan kehitystyöhön ja luomaan matkailutuotteita ja -paketteja valituille kohdemarkkinoille.

The Scandinavian Outdoor Award Travel -kilpailu on suunnattu pohjoismaisille matkailutoimijoille ja alueille, joilla on tuotteita saksankielisille markkinoille.

Kilpailussa tarkastellaan näiden toimijoiden menestystä ja kehitystyötä markkinoilla. Kilpailu järjestettiin nyt toista kertaa Berliinin ITB-messujen yhteydessä.

Päivän lehti

9.7.2020