Kanta-Häme

Hätäkeskuksen päivystäjäpula ei ole hellittänyt – Kansalaiselle vaje voi näkyä viikonloppuisin ja juhlapyhinä, kun hätäpuheluun vastaaminen kestää

Nykyisen pulan taustalla on pitkälti se, että päivystäjiä ei alettu kouluttaa riittävästi vuosina 2011–2015 tehdyn rakenneuudistuksen aikoihin. Päivystäjävaje on noin yhdeksän prosenttia sisäministeriön kanssa asetetusta tavoitteesta.
Hätäkeskuslaitoksen johtaja Taito Vainio näyttää hätäkeskuksen 112 Suomi -mobiilisovellusta. Kuva: Arttu Laitala

Nykyisen pulan taustalla on pitkälti se, että päivystäjiä ei alettu kouluttaa riittävästi vuosina 2011–2015 tehdyn rakenneuudistuksen aikoihin. Päivystäjävaje on noin yhdeksän prosenttia sisäministeriön kanssa asetetusta tavoitteesta.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Hämeen Sanomien jutut.

Mainos