Kanta-Häme

Instagram iskee somevaikuttajiin – Instagram Stories avitti nousua somevaikuttajien tärkeimmäksi kanavaksi

Instagram on noussut ensimmäistä kertaa somevaikuttajien eniten käyttämäksi kanavaksi.
Instagram on kohonnut suomalaisten somevaikuttajien tärkeimmäksi kanavaksi. Oleellista somevaikuttajille on myös monikanavaisuus.

Instagram on noussut ensimmäistä kertaa somevaikuttajien eniten käyttämäksi kanavaksi.

Instagramin nousu todentuu viestintätoimisto Manifeston selvityksestä. Verkkopohjaiseen kyselylomakkeeseen vastasi 126 suomalaista sosiaalisen median vaikuttajaa touko-kesäkuussa 2018.

Instagram voi keikkua suosituimpana pitemmän aikaa: Lähes 75 prosenttia vastaajista uskoo Instagramin kasvuun.

Eri somekanavien käyttö sisällön esilletuomisessa on runsasta. Instagramia käyttävät sisällön julkaisemiseen lähes kaikki eli 98 prosenttia vastaajista.

Instagramin ja niin ikään yli 90 prosentin yltävien blogin ja Facebookin jälkeen on pitkä väli, sillä Twitteriä käyttää noin 39 prosenttia ja eri videopalveluita (lähinnä YouTubea) 31 prosenttia vastaajista.

– Instagramin kasvua selittänee Instagram Stories -toiminnon hurja suosio, minkä ansiosta kanava tarjoaa enemmän mahdollisuuksia sisältöjen julkaisemiseen ja asioiden kommentointiin. Se on myös visuaalisena kanavana aiempaa monimuotoisempi, arvioi Manifeston partneri ja kuluttajaviestintätiimiä vetävä Jonna Varhama. HäSa