Kanta-Häme

Kanta-Hämeen keskussairaalan ensiavulle takaisinsoittopalvelu

Kanta-Hämeen keskussairaalan ensiapu ottaa huomenna kello kymmenen käyttöön takaisinsoittopalvelun.

Se on osa TeleQ-asiakaspalvelujärjestelmää, joka mahdollistaa myös esimerkiksi tekstiviestit. Sairaanhoitopiirin muissa yksiköissä palvelu avataan porrastetusti syksyllä.

Päivystyksen puhelinnumerossa 03 629 4500 puheluita otetaan vastaan ympärivuorokautisesti, mutta hätätilanteissa tulee jatkossakin soittaa numeroon 112.

Järjestelmää on kokeiltu toistaiseksi keskussairaalan silmäyksikössä.

Päivystykseen soittaessaan voi jäädä odottamaan, että puheluun vastataan, tai valita takaisinsoiton. Jos on epävarma, vaatiiko sairaus tai vamma päivystyksellistä hoitoa, suositellaan soittamaan ja tarvittaessa odottamaan takaisinsoittoa.

Palvelussa on huomioitu myös omaiset. Heille on oma linja, josta voi tiedustella päivystyksessä olevan läheisen vointia.

Ensiavussa on käynnistetty myös hanke, joka tähtää tulevan valtakunnallisen päivystysapunumeron 116 117 käyttöönottoon alkuvuonna 2019. Siitä tiedotetaan myöhemmin.

Syksyllä takaisinsoittopalveluun siirtyvät ensin poliklinikat ja sen jälkeen vuodeosastot.

Takaisinsoitot pyritään tekemään mahdollisimman nopeasti. Jos soittajaa ei tavoiteta, hänelle lähetetään tekstiviesti, että häntä on yritetty tavoitella.

– Henkilökuntamme kannalta uusi järjestelmä rauhoittaa työtä, sillä puhelut voidaan hoitaa, kun niihin on kunnolla aikaa sekä mahdollisuus keskittyä, TeleQ-hankkeen käyttöönottoprojektin päällikkö Heli Ylitalo sanoo sairaalan tiedotteessa.

Päivän lehti

24.10.2020

Fingerpori

comic