Kanta-Häme

Kela-taksien puhelinpalveluissa yhä ongelmia Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä

Kela kertoo jättäneensä kirjallisen reklamaation yhdelle taksien tilausvälityskeskukselle puhelinpalvelujen ruuhkautumisesta kahdessa maakunnassa.

Reklamaatio koskee Tampereen Aluetaksia, joka toimii Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä. Yhtiön toimitusjohtaja Helvi Liukkaala vahvistaa asian.

Liukkaalan mukaan puhelinpalvelun keskimääräiset jonotusajat ovat olleet lyhimmillään 3–4 minuuttia. Kela edellyttää, että asiakkaiden puheluihin on vastattava kuukauden tarkastelujaksolla keskimäärin 80  sekunnissa.

Liukkaala kertoo ongelmien johtuvan alkuvaiheessa vastaan tulleista yllätyksistä. Ongelmat liittyvät muun muassa tietotekniikkaan ja siihen, että puhelujen kesto on ollut ennakoitua pidempi.

– Teemme kaikkemme, että tämän viikon aikana saamme tilanteen normalisoitua, Liukkaala sanoo.

Kelan pääsuunnittelija Anne Giss kertoo, että jos ongelma ei ratkea 30 päivän kuluessa, antaa Kela tilausvälityskeskukselle sopimussakon.

Gissin mukaan Kela tukee palveluntuottajaa kaikin tavoin, jotta se kykenisi toimimaan sopimuksen edellyttämällä tasolle.

Kelan kilpailutuksen voittaneet palveluntuottajat alkoivat hoitaa Kelan korvaamia taksikyytejä tämän kuun alussa.

Kelan mukaan ensimmäisen viikon ongelmat taksien tilausten jonotusajoissa ja kuljetuksissa on nyt pääosin ratkaistu. Muissa maakunnissa Kela-taksin tilaaminen ja kuljetukset toimivat moitteettomasti. HÄSA–STT

Päiväkohtaisia uutisia

syyskuu 2018
ma ti ke to pe la su
« elo    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930