Miksi If on lakkauttanut Hämeenlinnan konttorin?
Vahinkovakuutusyhtiö Ifin asiakkaat kertovat, että yhtiö on ilmoittanut heille lakkauttavansa Hämeenlinnan henkilöasiakaskonttorin.
Lakkautetaanko Hämeenlinnan konttori ja miksi, Ifin henkilöasiakastoiminnasta vastaava johtaja Esa Jäntti?
– Konttori oli viimeistä päivää auki viime perjantaina. Olemme informoineet asiakkaita siitä.
– Ifin kanssa voi asioida verkossa ja puhelimitse. Hämeenlinnassa ajanvarauksella saa tarvittaessa henkilökohtaista palvelua.
Liittykö Hämeenlinnan konttorin sulkeminen vakuutusyhtiön palveluverkon yleisiin järjestelyihin?
– Liittyy. Meillä on yt-menettely käynnissä. Puhelin- ja asiakaspalvelua keskitetään Turkuun. Koko palveluverkko uusitaan.
– Lakkautamme kymmenen konttoria. Hämeenlinna on yksi lakkautettavista konttoreista. Joulun jälkeen kerromme tästä lisää.
– Meillä säilyy edelleen 16 omaa ja 20 yrittäjävetoista konttoria.
Jos If säilyttää 36 konttoria, miksi Hämeenlinnan konttori lakkautetaan?
– Seuraamme asiakasvirtoja. Meillä on vuosittain yli viisi miljoonaa verkko- ja puhelinkontaktia. Asiakaskäyntien määrä konttoreissa on laskenut kovaa vauhtia ja laskee edelleen. Sama näkyy Hämeenlinnassa.
– Olemme tulleet siihen tulokseen, että pystymme hoitamaan palvelun muulla tavalla.
Mutta jos Suomen jää 36 konttoria, miksi juuri Hämeenlinnan konttori lakkautetaan? Hämeenlinna on reilusti maan 36 suurimman keskuksen joukossa?
– Olemme katsoneet, että asiakasmäärät ja käynnit ovat Hämeenlinnassa pienentyneet. Hämeenlinnassa henkilöasiakkaiden palvelussa oli kaksi työntekijää. (HäSa)