fbpx
Kanta-Häme

Oluen myynti jäämässä marginaali-ilmiöksi hampurilaisravintoloissa – Syynä asiakkaat

Oluen myynnin suosio tuskin kasvattaa kannatusta lähiaikoina Suomen pikaruokaravintoloissa. Sekä McDonald’s että Hesburger -ketjuista kerrotaan, etteivät ne ole edelleenkään ottamassa olutta valikoimiinsa toisin kuin pari vuotta sitten Suomeen saapunut Burger King.

Suomessa yli toistakymmentä vuotta toimineiden pikaruokaketjujen mukaan olut ei sovi heidän perheravintolakonsepteihinsa.

– Asiakkaat eivät ole sitä meiltä myöskään toivoneet. Teemme jatkuvasti kartoituksia, miten meidän toimintaa pitäisi kehittää, mutta tätä toivomusta meille ei ole tullut, sanoo McDonald’s Oy:n viestintäjohtaja Heli Ryhänen.

Tähän mennessä oluen myynnistä on kuitenkin tullut lähestulkoon vain positiivista asiakaspalautetta, kertoo Suomen Burger Kingin ketjujohtajan Mikko Mollberg.

Mollbergin mukaan olut on tullut jäädäkseen heidän valikoimiinsa.

– Oluen ottaminen valikoimaan on mennyt oikein hyvin. Meille se on palvelutuote ja yksi osa menua, Mollberg toteaa.

Toistaiseksi oluen myyntiosuus on ollut hyvin pieni hampurilaisketjun ravintoloissa. Koko myynnistä sen osuus on ollut noin prosentin luokkaa.

Menot