Kanta-Häme

OP Etelä-Häme tarjoaa jatkossa kassapalveluita vain ajanvarauksella

Ajanvaraukseen siirrytään, koska kassapalvelun käyttäjien määrä ei ole vähentynyt riittävästi, mikä on riski koronaviruksen leviämisen kannalta.
OP Etelä-Häme siirtyy kassapalveluiden ajanvaraukseen maanantaista 27.huthtikuuta. Arkistokuva Pekka Rautiainen

Koronaepidemiasta johtuen OP Etelä-Hämeen kaikissa konttoreissa nopeat kassapalveluita jaetaan vain ajanvarauksella.  Konttoreihin pääsee asioimaan vain ajanvarauksella  ensi maanantaista 27. huhtikuuta lähtien.

Toimitusjohtaja Mika Helinin mukaan pankki on pyrkinyt muun muassa viestinnän keinoin vähentämään kassapalveluissa asioivien määrää.

– Tehdyistä toimista huolimatta kassa-asioinnin määrät eivät ole asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuuden kannalta riittävästi vähentyneet. Tämän vuoksi siirrymme muiden toimijoiden tavoin myös nopeissa kassapalveluissa ajanvarauksiin, toimitusjohtaja Mika Helin kertoo pankin tiedotteessa.

Osuuspankissa on jo aiemmin siirretty kaikki mahdolliset asiakastapaamiset verkkoneuvotteluihin tai puhelimitse hoidettaviksi. Lisäksi OP Koti on siirtynyt esittelemään asuntokohteita vain yksityisesti.

Kaksi puhelinnumeroa, riskiryhmille erityitukea omasta numerosta

Aikavaraukset kassapalveluihin hoidetaan kahden erityisesti tähän käyttöön avatun puhelinnumeron kautta.

Hämeenlinnan ja Hattulan konttoreissa asioivat voivat varata kassa-asiointiajan soittamalla numeroon 040 480 4087 ja Riihimäen sekä Lopen konttoreiden asiakkaat numeroon 040 653 5568.

Puhelimeen vastataan arkisin kello 10–16 välisenä aikana maanantaista 20. huhtikuuta alkaen.

Riskiryhmiin kuuluvat saavat eritystukea pankkiasiointiin puhelinnumerosta 010 252 9627 arkisin kello 9–16.

Nordean Hämeenlinnan konttori on palvellut neuvontapalveluissa henkilöasiakkaitaan konttorilla vain ajanvarauksella 14. huhtikuuta lähtien. Nordean käteispalvelut ovat auki maanantaisin ja torstaisin kello 10-13, ja tähän ei vaadita ajanvarausta. HäSa

Lue myös: Nordean Hämeenlinnan konttori palvelee henkilöasiakkaita konttorillaan vain ajanvarauksella – Tavoitteena turvallisempi asiointi (9.4.2020)

Juttua muokattu 17.4.2020 kello 20.41. Tarkennettu, että Nordean Hämeenlinnan konttorissa on ajanvaraus käytössä neuvontapalveluissa. Käteispalveluissa ei vaadita ajanvarausta.