Kanta-Häme

Pins kilpailee vanhoja S- ja K-kortteja vastaan

S-etu- ja K-plussakortti saavat kilpailijakseen Pins-etuohjelman. Suomen Lähikaupan Ykkösbonus katoaa ja muuttuu Pinssiksi 7. toukokuuta alkaen.

Pinssiin liittyvät monet Ykkösbonukseen kuuluneet yritykset kuten Restel, mutta yhteenliittymä on paljon Ykkösbonusta laajempi. Pinssejä pystyy keräämään myös kansainvälisistä verkkokaupoista kuten Hotels.comista ja Zalandosta.

Pins-ohjelma poikkeaa muista etuohjelmista siten, että pinssit voi käyttää ostoksiin heti. Pinssejä voi käyttää maksamiseen esimerkiksi Siwoissa ja Valintataloissa tai niillä voi lunastaa palkintoja palkintokaupasta.

– Haluamme tarjota kuluttajille uudella tavalla innostavan kanta-asiakasohjelman ja entistä parempia etuja, Suomen Lähikaupan toimitusjohtaja Ralf Holmlund vakuuttaa.

OP-Pohjola tarjoaa asiakkailleen Pins Mastercard -korttia, jolla maksettaessa kaikista ostoksista kertyy pinssejä. Asiakkaat voivat hankkia myös Pivo-mobiililompakkosovellutuksen.

Tällä viikolla kortit postitse

Pins saa lentävän lähdön, sillä Ykkösbonuskortin haltijat saavat jo tällä viikolla postitse Pins-kortit. Toimitusjohtaja Holmlund kertoo, että kortti on yli miljoonalla kotitaloudella.

S-etu- ja K-plussakorit ovat perustuneet vähittäiskauppaan näiden ryhmien omissa kaupoissa. Myöhemmin bonus- tai plus-ohjelmaa on laajennettu muihin yrityksiin. Pinssissä on alunperin mukana hyvin laaja joukko yrityksiä eikä sitä ole sidottu mihinkään kaupparyhmään.

Useat suuret verkkokaupat liittyvät Pinssiin. Verkkokauppa on kasvanut nopeasti. Esimerkiksi Verkkokauppa.com on viime vuosina syönyt rajusti kodintekniikan myymälöiden myyntiä.

– On tärkeä lisä kasvavalle joukolle asiakaskuntaamme, Holmlund sanoo verkkokaupasta.

Kansainvälinen Coalition Rewards Finland ylläpitää Pins-ohjelmaa. Ohjelmaan houkutellaan mukaan myös pieniä yrityksiä. Yrittäjille suunnatusta ohjelmasta vastaa Fonecta, joka omatkin palvelut kuuluvat Pinssiin. (HäSa)