Kanta-Häme

Pirttilän veljesten hyvä palvelu palkittiin

Teboilin Hämeensaaren huoltoasema Hämeenlinnassa menestyi parhaiten tämän vuoden palvelumittauksessa, jossa käytiin läpi kaikkiaan 135 ketjun huoltoasemaa eri puolilla Suomea.

– Teboil Hämeenlinna oli ainoa, joka saavutti tässä kvalitatiivisessa tutkimuksessa täydet 100 pistettä, sanoo Teboilin ketjunohjaus- ja koulutuspäällikkö Maarit Takanen.

Nordic Market Research oy tutki Teboilin toimeksiannosta Teboil-huoltoasemien asiakaspalvelua Mystery Shopping -menetelmällä huhti-toukokuussa.

Tuntemattoman testiasiakkaan arvioinnin kohteena olivat tervehtiminen ja palvelun aloitus, tuotetuntemus, lisämyynti, kanta-asiakaskortin kysyminen, hyvästely ja tyytyväisyys.

Loppuraportissaan mysteeriasiakas kiinnitti huomiota muun muassa rentoon palveluun, joka kuitenkin oli asiallista ja jämptiä ilman turhaa lepsuilua. Tunnelmaa hän luonnehti mukavan kodikkaaksi.

Yrittäjä Henri Pirttilän mukaan hänelle on edelleenkin täysi arvoitus, milloin mysteeriasiakas kävi katsastamassa huoltoaseman palvelutason. Yllätys maistui makealta, kun kunniakirja luovutettiin.

Maarit Takasen mukaan jatkossa Mystery Shopping -palvelumittaus tehdään Teboilin huoltamoketjussa kaksi kertaa vuodessa.

– Tavoitteena on asiakaskokemuksen ja sen myötä asiakastyytyväisyyden jatkuva parantaminen.

Vanhanajan asiakaspalvelua

Henri Pirttilä omistaa yhdessä veljensä Joonas Pirttilän kanssa TB-Pirttilä oy:n, joka keväästä 2011 on operoinut Teboilin omistamaa huoltoasemaa.

Teboil Hämeenlinnan perinteitä huokuva kahvio tunnettiin pitkään automiesten kohtaamispaikkana.

Pirttilän veljesten otettua huoltoaseman vetovastuun myös hämeenlinnalainen rouvasväki on löytänyt tiensä kahvioon, joka tunnetaan aamupuurostaan, keittolounaistaan sekä hamppariaterioistaan. Kahviossa hoidetaan myös kaikki huoltamon kassapalvelut.

– Naisväki on ollut tyytyväistä myös vanhanajan asiakaspalveluun. Vaihdamme polttimot, tarkistamme öljyn sekä renkaiden ilmanpaineet ilman lisäkustannuksia, Henri Pirttilä selvittää veljesten palvelufilosofiaa.

Teboil Hämeenlinnassa palvelu paranee entisestään, kun pitkään remontissa ollut pesuhalli avaa ovensa elo-syyskuussa.

Pirttilän veljekset aikovat jatkaa Teboil Hämeenlinnan ohjaimissa siihen asti, kunnes Engelinrannan rakennustyöt joskus alkavat, ja huoltoasema joutuu vääjäämättä väistymään uudisrakentamisen tieltä. (HäSa)