Kanta-Häme Helsinki

Postin tietoliikenneongelma saatu korjattua

Postin puhelinpalvelu on ruuhkautunut. Ongelman uskotaan ratkeavan huomiseen mennessä.
Kuva: Pekka Lassila
Kuva: Pekka Lassila

Postin palveluntarjoajan, teknologiayritys Tiedon lauantain ja sunnuntain välisenä aikana alkanut tietoliikennehäiriö vaikutti osittain Postin palveluihin. Posti tiedottaa, että vika on nyt saatu korjattua ja kaikki palvelut ovat nyt normaaliin tapaan käytössä.

–  Kiitos kaikille asiakkaillemme kärsivällisyydestä. Olemme erittäin pahoillamme harmeista, joita tämä häiriö aiheutti. Tieto teki viikonloppuna järjestelmiimme päivityksiä, joissa ilmeni yllättäviä ongelmia. Järjestelmiä ja palveluja käynnistetään nyt uudelleen ja siitä saattaa vielä aiheutua lyhytaikaisesti pientä hitautta. Ongelma saatiin kuitenkin ratkaistua tiiviissä yhteistyössä, kiittää Sampsa Karjalainen Postin ICT:stä.

Ongelma häiritsi varhaisjakelua ja asiakaspalvelua.

Postin verkkosivut ja asiakaspalvelun chat-linjat eivät toimineet, minkä vuoksi Postin puhelinpalvelu ruuhkautui. Tietoliikenneongelmat vaikuttivat myös osaan Postin pakettiautomaateista ja Postin palvelupisteiden toimintaan.

Lisäksi varhaisjakelu viivästyi ja osittain estyi, koska tiedot asiakkaiden lehtitilauksista sisältävä varhaisjakelun sähköinen jakokirja ei latautunut, kertoo Postin varhaisjakelun aluepäällikkö Eikka Urpilainen STT:lle.

Tilannepäivityksiä verkossa

Ongelma häiritsi ainakin Helsingin Sanomien jakelua. Lehti ilmoitti asiasta nettisivuillaan.

Urpilaisen mukaan noin 95 prosenttia varhaisjakelun lehdistä pystyttiin jakamaan jakajien hyvän muistin ansiosta.

–  Meillä jakajat ovat niin hyviä, että he muistavat pääpiirteittäin asiakkaat, keille lehdet menevät, Urpilainen sanoo.

Tilannepäivityksiä tietoliikenneongelmasta jaetaan Postin yrityssivuilla Posti.com -osoitteessa.

—-

Juttua päivitetty klo 15.50: Postin mukaan häiriö on ohitse.