fbpx
Kanta-Häme Riihimäki

Puhelinlasku tipahti postilaatikosta vasta eräpäivän jälkeen – Lukijamme pohtii, millaisia maksuseuraamuksia maksun viivästymisestä voi tulla

Postin asiakaspalvelujohtajan mukaan Kanta-Hämeessä posti on kulkenut ongelmitta.
Asia olisi hyvä selvittää asiakkaan kanssa, niin ymmärrämme itsekin, mistä tällainen viive on tullut, sanoo Postin asiakaspalvelujohtaja Tomi Huhtala. Arkistokuva: Terho Aalto / HäSa

Riihimäellä asuva Raili Salonen sai puhelinlaskunsa postitse vasta, kun laskun eräpäivä oli jo ehtinyt mennä. Kirje saapui perille keskiviikkona 7. huhtikuuta, ja laskun eräpäivä oli 6. huhtikuuta.

Salonen otti Hämeen Sanomiin yhteyttä ja ihmetteli, mistä viivästyminen voi johtua. DNA:n puhelinlasku oli kirjattu lähetetyksi 23. maaliskuuta, kaksi viikkoa ennen laskun eräpäivää.

Harmittaa muiden puolesta

Salonen maksaa laskunsa pankin kautta suoraveloituksena, joten taloudellista vahinkoa laskun viivästymisestä ei sattunut. Eläkeläinen on kuitenkin huolissaan erityisesti muiden ikäihmisten puolesta, joille mahdollisesti osuu vastaavanlainen tapaus.

– Tällainen stressaa, kun miettii millaisia maksuseuraamuksia maksun viivästymisestä voi tulla, Salonen sanoo.

DNA:n viestinnän asiantuntija Julia Arko kertoi asian tarkistettuaan, että lasku on lähtenyt yritykseltä aikataulun mukaisesti. DNA:n laskut kuljettaa Posti.

Yhteyttä Postin asiakaspalveluun

Postin asiakaspalvelujohtaja Tomi Huhtala toteaa, että asiaa on tietenkin hankala kommentoida ilman yksilöllistä tietoa kirjeestä.

Hän kertoo tarkistaneensa, ettei Postin lähetyksissä ole Kanta-Hämeen alueella ole ollut viiveitä pitkiin aikoihin.

– Kaikki lähetykset ovat lähteneet ajallaan.

Huhtala pohtii vaihtoehtoa, jossa kirje on jaettu vahingossa väärään laatikkoon esimerkiksi naapurille, joka on sitten sujauttanut kirjeen oikeaan osoitteeseen.

– Tämän yksittäisen lähetyksen kohdalla meidän pitäisi selvittää, onko se ensinnäkin kulkenut Postin prosessissa. Mehän näemme suht hyvin, onko tuote ollut meillä. Asia olisi hyvä selvittää asiakkaan kanssa, niin ymmärrämme itsekin, mistä tällainen viive on tullut.

Huhtalan mukaan vastaavanlaisissa tilanteissa kannattaa ottaa yhteyttä Postin asiakaspalveluun. HäSa

Menot