Kanta-Häme

Puotirundi haalii pienet myymälät yhteen – Kanta-Hämeestä yhteisössä mukana on jo kuusi putiikkia

Yhteistyö ja yhteinen brändi helpottaa pienten putiikkien näkyvyyttä.
Yrittäjä Terhi Saviniemi lähti mukaan Puotirundiin. Yhteistyö helpottaa pienten putiikkien näkyvyyttä. Kuva: HäSa / Esko Tuovinen, arkisto

Suomalaiset pienet ja yksilölliset myymälät ovat yhdistäneet voimansa yhteisen Puotirundi-brändin alle. Yhteistyö helpottaa pienten putiikkien näkyvyyttä.

Puotirundilla on omat verkkosivut ja somekanavat sekä yhteinen #puotirundi -häshtäg.

Kanta-Hämeestä mukana ovat tähän mennessä Coconut Tervakoskelta, Lampurin Puoti Hattulasta, Bambi ja Kuu Riihimäeltä, Pukimo Pop Up Iittalasta, Vorssa Ink Forssasta sekä Patinaputiikki Tammelasta.

– Lähdimme mukaan, koska nyt jos koskaan on aika kaikkien pienien yksinyrittäjien ympäri Suomen puhaltaa yhteen hiileen, Coconutin yrittäjä Terhi Saviniemi kertoo sähköpostiviestissään.

Hänen mukaansa kaikkien tulisi nyt tukea toinen toistaan.

Päivämyynti seitsemän euroa

Puotirundin idea lähti mäntyharjulaisen yrittäjän Titta Kyllösen ahdingosta, kun oman puodin päivämyynti oli pahimmillaan vain seitsemän euroa.

Hän pohti keinoa, jolla asiakkaat saataisiin lähtemään puodin perässä pienellekin paikkakunnalle.

– Tarvetta tällaiselle näyttäisi olevan, sillä ensimmäisen viikon aikana jäseniä tuli yli 50 ja 1500 Facebook-tykkääjää sekä 700 seuraajaa Instagramiin, Kyllönen kertoo tiedotteessa.

Puotirundin verkkosivuilta voi hakea puoteja maakunnittain sekä paikkakunnittain.

Yhteisön jäsen- ja liittymismaksuilla yrittäjät saavat apua markkinointiin eri kanavissa sekä näkyvyyttä, jolloin heidät on helpompi löytää.