Kanta-Häme

Purkkiarmeijan komentaja luottaa blogin voimaan

Hämeenlinnalaisen SKY-kosmetologin Inkeri Valtosen mukaan yrityksen näkyminen sosiaalisessa mediassa – yleensä Facebookissa tai Twitterissä – alkaa olla vanhanaikaista. Hänen ratkaisunsa Kauneushoitola Inkeri Valtosen esilletuomiseen internetissä on Purkkiarmeijan komentaja -niminen blogi.

Valtosesta on tullut ahkera blogisti. Hän sanoo täydentävänsä blogiaan joka päivä.

– Kynnys blogistin uralle oli aluksi korkea. Rohkaisu tuli yrittäjänaisten tilaisuudesta, jossa käsiteltiin sosiaalista mediaa. Tässä yhteydessä oli puhetta myös blogin mahdollisuuksista.

– Kun en ole mikään kirjailija, korjaan tämän puutteeni ahkeruudella. Asiakkaat ovat pitäneet blogista, jossa on aina jotain uutta.

Purkkiarmeijan komentajalla on 50 000 lukijaa.

– Kyseessä on asiantuntijablogi. Siinä tulee esille samoja asioita, joita kerron asiakkaille. Blogissa on paljon tietoa ihon hoidosta ja ongelmista. Lukijoilta blogiin tulee myös ilahduttavan paljon kommentteja.

Valtonen uskoo saaneensa blogin myötä uusia asiakkaita.

– Nykyisin useimmat uudet asiakkaat heti tietävät, mitä palveluja he haluavat. Noin 15 prosenttia kauneushoitolan liikevaihdosta tulee blogin myötä. Samalla muut markkinointikeinot ovat jääneet vähemmälle.

Hyvä lisätyökalu

Valtonen otaksuu blogin avittaneen myös verkkokauppaa, jonka osuus kauneushoitolan liikevaihdosta on noin kymmenen prosenttia.

Blogi on Valtosen mielestä hyvä lisätyökalu pienyrittäjille.

– Liiallinen itsekriittisyys on yleensä este blogin pitämiselle. Kielioppivirheitä pelätään, mutta tärkeintä on asia, mistä kirjoittaa.

– Blogin ylläpitäminen ei ole nopea tapa saada julkisuutta. Se vaatii sitkeyttä, mutta kun tekniikan kerran oppii, juttujen kirjoittaminen ei ole enää vaikeaa. Juttujen aiheita tulee mieleen montakin päivässä. (HäSa)

Päivän lehti

2.4.2020