Kanta-Häme

Pysäyttävä tilanne huoltoasemalla: Miten toimia, kun seteli meni, mutta tankkaus ei onnistu?

Sydän pompahtaa, kun tankki on tyhjä, mutta tankkaamisessa ilmenee ongelmia. Kuva: Seppo Pessinen
Sydän pompahtaa, kun tankki on tyhjä, mutta tankkaamisessa ilmenee ongelmia. Kuva: Seppo Pessinen

Naisen autontankkaukseen tuli ylimääräisiä mutkia Forssassa, kun setelin napannut automaatti ei sallinutkaan tankkausta.

– Onneksi oli pankkikortti mukana, niin en jäänyt ilman bensaa, hän kertoo.

Peter Strömberg Teboilin asiakaspalvelusta, kuinka tällaisissa tilanteissa selvitetään syötetyn rahan ja tankkaamisen yhteys?

– Asiakkaan tulee ensinnäkin soittaa automaatissa olevaan vikatilannenumeroon, kertoa tilanne ja tankkauksen kellonaika. Lokitiedostoista selviää, jos syötettyä rahaa ei ole käytetty tankkaamiseen.

Lokitiedostoista nähdään siis, jos rahalle ei ole saatu vastinetta?

– Juuri näin, ja raha palautetaan asiakkaan tilille.

Kuinka usein vastaavia tilanteita sattuu?

– Soittoja tulee päivittäin, sillä asiakaspalvelumme kattaa koko Suomen. Syitä on monia. Tankkaus ei onnistu esimerkiksi enää sen jälkeen, jos on nostanut vahingossa väärän pistoolin, ja laskee sen takaisin. Myös tällöin tulee soittaa vikatilannenumeroon.

Entäpä, jos asiakkaan viimeinen seteli meni automaattiin eikä pankkikorttia ole matkassa?

– Joskus olemme soittaneet kyseiselle huoltoasemalle, ja asiakas on päässyt sen jälkeen tankkaamaan.

Kuinka nopeasti kadonnut raha tulee tilille?

– Muutaman arkipäivän sisällä, Strömberg sanoo ja muistuttaa, että asiakaspalvelun kautta palautetaan rahaa myös siinä tapauksessa, jos tankki on tullut täyteen ennen kuin kaikki syötetty raha on käytetty. Tällöinkin pitää toki muistaa soittaa palvelunumeroon.

 

Nainen tarkisti perjantaina tilinsä, ja huomasi saaneensa kadonneet 20 euroa takaisin.

– Asiakaspalvelu oli oikein asiallista, hän kiitteli. HäSa