Kanta-Häme

Sonera tarjoaa Aina Comin asiakkaille omia liittymiään

Sonera tähtää siihen, että Aina Comin kuluttaja-asiakkaiden kanssa sovittaisiin Soneran palveluihin siirtymisestä. Sonera lähestyy asiakkaita tai asiakkaat voivat itse ottaa yhteyttä esimerkiksi Aina Shopiin, joka on nykyisin Sonera-kauppa.

– Voimme sopia palvelusta, joka sopii Aina Comin palvelun kuvaukseen. Meillä on tarjota vastaavat palvelut ja useimmissa tapauksissa enemmän palveluja, Soneran kuluttajaliiketoiminnasta vastaava johtaja Jussi Salminen sanoo.

Hämeenlinnalainen Aina Com myi huhtikuun alusta kuluttajaliiketoimintansa Soneralle. Kaupan mukana Soneralle siirtyi muun muassa laajakaista-, kaapeli-tv- ja matkapuhelinliittymiä. Kanta-Hämeestä Soneralle siirtyi noin 30 000 kotitalousasiakasta.

SIM-kortit on lähetetty

Aina Comin matkapuhelinasiakkaiden on vaihdettava SIM-korttinsa ja sovittava Soneran liittymän käyttöönotosta. Sonera on jo lähettänyt asiakkaille uudet kortit.

– SIM-kortti pitäisi vaihtaa ja Soneran liittymään siirtyä jo huhtikuun aikana. Liittymiä ei toki suljeta vaan pyritään tavoittamaan kaikki, Salminen sanoo.

Kiinteiden laajakaista- ja kaapelitelevisioliittymien vaihtamisessa ei ole kiire. Liittymät toimivat entiseen tapaan.

– Katsotaan asiaa kesän jälkeen. Soneran sopimukset pitäisi saada käyttöön vuoden loppuun mennessä.

Salminen on vakuuttunut, että nettiyhteyksiin ja maksutelevisioon Soneralla on tarjota nykyistä laajemmat palvelut. Hintojen hän ei usko juuri poikkeavan toisistaan.

– Hintakilpailu alalla on ollut sellaista, että taistelu asiakkaista hinnoilla alkaa olla ohi. Kilpailu käydään nyt muilla asioilla.

Salminen sanoo, että yksittäisen tarjoustuotteen hinta voi olla sellainen, jolla palvelua ei enää myydä. Muuten hinnat eivät heittele.

Sonera ilmoitti keskiviikkona yt-neuvotteluista, joiden piirissä on 1 100 työntekijää. Yhtiön arvio henkilöstövähennyksestä on 80. Aina Comilta Soneralle siirtyneet työntekijät eivät ole näiden yt-neuvottelujen piirissä. (HäSa)