Kanta-Häme

Syrjiikö Vattenfall iäkkäitä?

Vattenfallin sähkönmyyntiasialla ollut puhelinmyyjä oli soittanut Hämeen Sanomien lukijalle ja kysynyt asiakkaan ikää. Kun lukija oli kertonut olevansa yli 80-vuotias, oli puhelinmyyjä kieltäytynyt tekemästä sähkötarjousta.

Mistä voi olla kysymys, Vattenfallin tiedotuspäällikkö Sirpa Aula?

– Tässä on kysymyksessä yksi myyntikanavistamme eli telemarkkinointi. Telemarkkinointimme ei normaalisti soita yli 70-vuotiaille henkilöille. Näin pyritään turvaamaan asiakkaan etu.

Syrjiikö Vattenfall ihmisiä iän perusteella? Lukijamme tuntee olevansa täysissä sielunvoimissa.

– Vattenfall ei halua missään nimessä syrjiä nykyisiä asiakkaita tai potentiaalisia asiakkaita.

Onko Vattenfall asettanut jonkin ikärajan, jonka ylittävien kanssa ei tehdä sähkösopimuksia?

– Sähkösopimuksia tehdään luonnollisesti myös yli 70-vuotiaille henkilöille.

Onko taustalla ehkä se, että iäkkäiden ja kenties muistihäiriöistä kärsivien ihmisten kanssa on tullut sekaannuksia puhelinmyynnissä?

– Viime aikoina telemarkkinointiin on puututtu monilla toimialoilla. Haluamme välttää jo ennalta ehkäistä sekaannuksia. Vattenfall haluaa edelleen olla luotettava sähkönmyyjä. (HäSa)