Kanta-Häme Riihimäki

Tekoäly neuvoo kuntalaisia Riihimäellä – Kunta-Kati vastaa ympäri vuorokauden

Kaupunki kokeilee tekoälysovelluksen käyttöä sähköisessä asiakaspalvelussa.

Riihimäki ottaa käyttöön tekoälyn vastatakseen asukkaiden kysymyksiin sähköisessä asiakaspalvelussaan.

Kaupungin työntekijöiden ohjauksessa toimiva Kunta-Kati oppii palvelemaan ihmisten tarpeita ja löytää ratkaisuja heidän ongelmiinsa.

Tekoäly ei korvaa aitoja asiakaspalvelijoita, mutta täydentää palvelua ja on valmiina vastaamaan läpi vuorokauden. Kysymykset kartuttavat tietoa siitä, millaisia palveluja kaupunkilaiset tarvitsevat. Kunta-Kati toimii asiakaspalvelijoiden tuella ja ohjauksessa.

Kunta-Katin taustalla on ainutlaatuinen tekoälyratkaisu, jonka on kehittänyt norjalainen teknologiayritys boost.ai. Kokeilun järjestävät Riihimäen kaupunki, Accenture ja teknologiayritys boost.ai.

Uutta palvelua pääsee kokeilemaan kaupungin nettisivuilla jo tällä viikolla torstaina 16. tammikuuta. HäSa