Kanta-Häme

Terveyskeskus soittaa yhä takaisin

Kanavamalliin siirtyminen ei ole muuttanut Hämeenlinnan terveyskeskuksen takaisinsoittojärjestelmää.

Palvelupäällikkö Suna Eloranta tiedotti torstaina, että takaisin soitetaan samalla tavalla kuin ennenkin. Arkisiin klo 14 mennessä tulleisiin puheluihin vastataan saman päivän aikana.

– Asiakkaan ei tarvitse soittaa kuin kerran ja hänen numeronsa tallentuu järjestelmään vastasoittoa varten. Lisäsoitot tukkeuttavat järjestelmää, Eloranta tiedottaa.

Lisäksi terveyskeskus toivoo, että kiireettömät puhelut soitettaisiin arkisin vasta klo 10 jälkeen.

Joitakin muutoksia kanavamallin käyttöönotto puhelinkäytäntöihin kuitenkin tuo. Tartuntatautivastaanotolla, rokotusneuvonnalla ja diabetes- ja reumavastaanotoilla ei ole enää omia, erillisiä puhelinnumeroita. Asiointi niihin tapahtuu Viipurintien terveysaseman palveluohjauspisteen kautta.

Entiset Kaurialan, keskustan ja Vanajaveden terveysasemat korvanneen Viipurintien terveysaseman palveluohjauspiste sijaitsee pääterveysaseman E-rakennuksen ensimmäisessä kerroksessa. Sen puhelinaika on 8–14 numerossa 03 – 621 9165.

Terveyshyötypalvelun asiakkaat ohjataan puolestaan D-rakennuksen 2. kerrokseen. Yhteydenottoja toivotaan sovittuina aikoina omaan hoitovastaavaan. Toimisto pystyy parhaiten vastaamaan puheluihin arkisin klo 8–10 numerossa 03–621 9185. (HäSa)