Kanta-Häme Hämeenlinna

Sisältömarkkinoinnin avulla voi kertoa oman tarinansa kiinnostavasti – Hämeen Sanomat perusti markkinointitoimisto Mediahelpin

Toimistokoira Rinka, Jenni Latvanen, Satu Mattila ja Jaakko Keski-Nisula ovat Mediahelpin ydintiimi. Lisäksi markkinointitoimiston käytössä on koko Hämeen Sanomien organisaatio ja osaaminen. Kuva: Sara Aaltio
Toimistokoira Rinka, Jenni Latvanen, Satu Mattila ja Jaakko Keski-Nisula ovat Mediahelpin ydintiimi. Lisäksi markkinointitoimiston käytössä on koko Hämeen Sanomien organisaatio ja osaaminen. Kuva: Sara Aaltio

Hämeen Sanomat on laajentanut palveluitaan ja perustanut markkinointitoimiston. Mediahelpin tehtävä on auttaa asiakkaita siirtymään digitaaliseen aikaan markkinoinnissa.

Hämeen Sanomat on palvellut paikallisia yrittäjiä jo 141 vuotta. Nyt toiminta laajenee ja syvenee entisestään digitaalisiin palveluihin.

– Haluamme palvella printtiasiakkaitamme myös sähköisessä markkinoinnissa. Se voi olla esimerkiksi sosiaalisen median näkyvyyttä tai sähköpostimarkkinointia, kertoo yksikön esimies Jaakko Keski-Nisula.

Vetävät verkkosivut

Mediahelpin toiminta aloitettiin vähitellen viime keväänä.

Korona vauhditti yksikön perustamista, sillä ihmisten tiedontarve kasvatti Hämeen Sanomien verkkokävijämääriä ja sivunäyttöjä. Kävijäennätykset paukkuivat koko kevään. Tänä vuonna tammikuusta elokuun loppuun mennessä verkkosivuilla oli kävijöitä 110 prosenttia enemmän verrattuna samaan ajanjaksoon vuonna 2019. Sivulatauksia tehtiin 278 prosenttia enemmän.

– Asiakkaiden näkökulmasta verkkopalvelumme tuli entistä kiinnostavammaksi, koska siellä käy paljon heidän potentiaalisia asiakkaitaan. Meillä on valmiudet tehdä ja yhdistää sisällöntuotanto ja jakelukanavat.

Mediahelp toimiikin yhden luukun periaatteella, eli asiakas voi ostaa koko markkinointipaletin yhdestä paikasta.

– Samasta tutusta mediayhtiöstä saa nyt enemmän palveluita. Me olemme graafisen alan duunareita, emmekä hifistelijöitä. Isolle osalle asiakkaista palvelumme ovat mahdollisia.

Sosiaalinen media hyvin näpeissä

Mediahelpin kaikki tekijät ovat yhtiön vanhoja työntekijöitä. Hämeen Sanomat myi verkkokaupat viime vuonna, ja sieltä jäi taloon paljon osaamista.

– Nyt olemme tuotteistaneet verkkokaupoista saadun osaamisen sähköisiin palveluihin. Lisäksi meillä on käytössä koko talon vahva osaaminen ja verkostot.

Muun muassa suunnittelija Jenni Latvasella on useiden vuosien kokemus sosiaalisen median markkinoinnista.

– Digitaalisessa markkinoinnissa on hyvä tavoitettavuus, koska pystymme kohdentamaan sitä. Esimerkiksi pystymme määrittelemään alueen, iän ja ihmisen kiinnostuksen kohteet, ja sitä kautta ohjaamaan markkinoinnin oikealle kohderyhmälle, Latvala kertoo.

Idea onkin löytää asiakkaalle parhaat mahdolliset kanavat viestin viemiseen.

– Olemme päässeet jo tosi hyvin vauhtiin ja asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä, markkinointiassistentti Satu Mattila kertoo.

Sisältömarkkinointi kertoo kiinnostavasti

Tällä hetkellä yksikkö hoitaa muutaman kauppakeskuksen koko markkinoinnin suunnittelusta toteutukseen. Mediahelp ylläpitää muun muassa kauppakeskusten Facebook- ja Instagram-tilejä ja tekee asiakkaiden puolesta uutiskirjeitä ja sisältömarkkinointia.

– Sisältömarkkinoinnin avulla voi kertoa yrityksestä syvemmin ja laajemmin lukijoita kiinnostavalla tavalla. Se tuo tunnetuksi yritystä ja sen tekijöitä, jonka vuoksi se on oivallinen markkinointikeino, Keski-Nisula kertoo.

Idea onkin auttaa asiakasta kertomaan itsestään erottuvalla ja mielenkiintoisella tavalla.

– Se taito on mediatalossa hyvin näpeissä.

Hämeen Sanomat Oy on Aina Group -konserniin kuuluva medialiiketoimintaa harjoittava yritys. Hämeen Sanomat Oy julkaisee Sanomia, Hämeenlinnan Kaupunkiuutisia ja Forssan Lehteä. Mediahelp on uusi yksikkö konsernissa.

Mediahelp

Hämeen Sanomien uusi markkinointitoimisto.

Toimisto, jossa asiakasyritys saa koko markkinointipaletin yhdeltä luukulta sisällön tuotannosta jakelukanaviin.

Keskittyy printtituotteiden lisäksi asiakkaiden sähköiseen ja sisältömarkkinointiin.

Pystyy tekemään kustannustehokkaita videotuotantoja.

Päivän lehti

20.10.2020

Fingerpori

comic