Kaupallinen yhteistyö

Jorma Laaksonen tilaa säännöllisesti Hämeenlinnan Kodin Terran verkkokaupasta: ”Multasormea musta ei kirveelläkään saa, mutta omakotitalossa riittää tekemistä”

Hämeenlinnan Rengossa asuva perheenisä on suosinut erityisesti nyt poikkeusaikana paikallisen rauta- ja ruokakaupan verkkokauppapalveluja.
Jorma Laaksosen ostoslistalla on useimmiten nikkarointiin tarvittavia työvälineitä ja tarvikkeita.

Laaksonen asuu perheensä kanssa omakotitalossa, jossa tekeminen ei ihan heti lopu.

– Ostan karkeasti arvioiden keskimäärin kerran kuussa tavaraa Hämeenlinnan Kodin Terran verkkokaupasta. Kun asuu omakotitalossa, niin tekemistä riittää: aina jokin paikka vaatii fiksaamista, valmista ei tule koskaan.

Rakentaminen on kuitenkin Jorma Laaksoselle mieluista puuhaa, ja hän nikkaroisi enemmänkin, jollei lapsiperhearki veisi pääosaa vuorokauden tunneista.

– Lasten harrastukset menevät omien harrastusten edelle, Laaksonen hymyilee.

Puutarhan laitto ei renkolaista miestä houkuttele, vaikka omakotitaloasujan pihalla olisi tilaa luovuudelle.

– Multasormea musta ei kirveelläkään saa. Pihan voisi mieluummin vaikka asfaltoida kokonaan, vitsailee Laaksonen.

Hänen kotoaan on noin parinkymmenen kilometrin matka paikalliseen Kodin Terraan. Pääasiassa Jorma Laaksonen tilaa tarvitsemansa tuotteet verkkokaupasta ja noutaa ne sitten Terrasta.

– Ruuhkaisessa myymälässä kärryjen kanssa törmäily ei oikein nappaa, vaan mieluummin valitsen tuotteet rauhassa jo kotona.

Verkkokaupan chat-palvelu neuvoo tarvittaessa asiakasta.

Renkolainen Jorma Laaksonen tilaa keskimäärin kerran kuussa tavaraa oman alueensa Kodin Terran verkkokaupasta.

Kätevä Kauppakassi

Jorma Laaksosen omakohtainen kokemus etäpalveluiden käytöstä on ollut positiivinen. Paikallisen Kodin Terran verkkokaupan lisäksi perhe hyödyntää viikoittain oman paikkakuntansa Kauppakassi-palvelua.

– Kauppakassi-palvelu on ollut tosi kätevä. Vaimo pistää palvelun kautta tilauksen sisään ja minä haen ruoat Goodmanin S-marketista.

Perhe tilaa ruoan verkkokaupasta yleensä työviikon päätteeksi.

– Välillä ollaan oltu niin laiskoja, että ollaan tilattu ihan kotiin saakka, Laaksonen tokaisee.

S-market Goodman on osa Osuuskauppa Hämeenmaan toimipaikkaverkostoa. Goodmanin Kauppakassin kotiinkuljetusalue kattaa myös Rengon pitäjän.

Hämeenmaalla on ruoan verkkokauppatoimintoja tällä hetkellä myös Prisma Riihimäessä sekä Lahden S-market Hennalassa ja S-market Sykkeessä, josta saa kotiinkuljetuspalvelun laajalle alueelle. Prisma Riihimäellä ja S-market Hennalassa ruoan verkkokauppaostokset voi hakea noutopisteeltä.

Turvallisemmin fiiliksin

Jorma Laaksonen on suosinut korona-aikana tavallista enemmän verkkokauppapalveluja.

– Kyllähän verkkokauppa-asiointi luo turvallisuuden tunnetta. Olen rajoittanut keväästä saakka omaa vapaa-ajan käyttöäni, esimerkiksi jättänyt menemättä massatapahtumiin. Plussaa on myös se, että kaikki heräteostokset jäävät pois kauppalaskusta!

Ruoan verkkokaupan palvelut ovat kasvattaneet selvästi suosiotaan poikkeusaikana. Laaksonen toivoo, että niitä saisi jatkossa laajemminkin Hämeenlinnan seudulla.

 

Osuuskauppa Hämeenmaa