fbpx
Kaupunkiuutiset Hämeenlinna

Sani Kerminen luottaa kotimaisen brändin vetovoimaan - Pimeän kaupan ilta on myymälässä jo perinne

"Pimeän kaupan illaksi meillä on aina jokin erityistarjous, mutta monesti se on voimassa jo aamusta asti", Sani Kerminen vinkkaa. Kuva: Heli Karttunen

Marimekko on suomalainen brändi, joka on kestänyt vaikeat ajat ja noussut aina vain uudestaan.

– Minulla on luotto siihen, että tämä on vahva merkki, joka vetää. On mukavaa, kun voi muistella asiakkaiden kanssa joidenkin kuosien olevan tuttuja jo 1960-luvulta, Hämeenlinnan Marimekko-myymälän yrittäjä Sani Kerminen sanoo.

Tuotevalikoima on laajentanut alun tekstiileistä, laukuista ja vaatteista muun muassa sisustustuotteisiin ja astioihin.

– Ehkä juuri monialaisuus on etu. Kaikki eivät välttämättä ole Marimekon vaatteiden käyttäjiä, mutta löytävät itselleen merkin muita tuotteita, kuten esimerkiksi astioita ja kankaita, Kerminen pohtii.

 

Oiva-astiasto sai kymmenvuotisjuhlavuotensa kunniaksi hieman kullan hohdetta.s Kuva: Heli Karttunen

 

Kerminen aloitti Hämeenlinnan myymälän yrittäjänä kuusi vuotta sitten. Hän on kotoisin Pieksämäeltä, mutta asuu viikot Hämeenlinnassa.

– Minulla oli Pieksämäellä Marimekon myymälä, jonka ostin aikoinaan toiselta yrittäjältä. Pieksämäen liikkeen lopetin pari vuotta sitten, ja nyt olen yrittäjänä pelkästään täällä.

 

Marimekko-myymälä muutti Hallituskadulta Sibeliuksenkadulle noin neljä vuotta sitten. Liike on osallistunut Pimeän kaupan iltaan jo useampana vuonna ja on mukana tapahtumassa myös tänä perjantaina.

– Joka vuosi ihmisiä on liikkeellä enemmän ja enemmän. Tapahtuma on meille tuttu ja voi sanoa, että tämä on todella kiva tapahtuma.

Kerminen harmittelee, ettei itse ehdi illan aikana juuri käymään muissa liikkeissä.

– Mielestäni ajankohta keskellä talvea on juuri sopiva. On ihana nähdä ihmisiä liikkeellä. Vaikuttaa siltä, että iltaan lähdetään usein porukalla tuttujen kanssa.

Lisää kommentti

Kirjoita kommenttisi

Fingerpori

comic

Uusin Kaupunkiuutiset