Kiekko

Sihvonen sivaltaa Jokereiden toimitusjohtajan syytöksiä – “Puhuu kuin Donald Trump”

KUVA: Jarno Kuusinen / AOP

Jokereiden toimitusjohtaja Jukka Kohoselta meni vati nurin, kun Iltalehden Sasha Huttunen kysyi häneltä Jokereiden laskeneista yleisömääristä.

Jäin miettimään, että mistä ja mitä tuttua Kohosen ulostulossa on.

Kohosen vastahyökkäysmalli ei tule idästä, vaikka Jokerit pelaa Vladimir Putinin KHL:ää. Sen sijaan Kohosen retoriikka on kuin suoraan lännestä – se on kuin imitaatio Donald Trumpin retoriikasta.

 

Jos Kohosta on uskominen, media on syypää Jokereiden vastoinkäymisiin.

Kohonen on opiskellut tarkasti puhetapansa perusteet. Sanoista löytyy – kunnon identiteettipolitiikan tekemisen tyyliin me vastaan ne -tyyliin – Jokereiden arkkiviholliset Helsingin Sanomat, HIFK ja kotoinen Liiga.

Bussin alle lentää myös entinen oma päävalmentaja Jukka Jalonen.

– Iso muutos on tapahtunut pelitavassa, mutta kirjoitetaan vain, että on huonoja pelaajia, kun ei ole suomalaisia tähtipelaajia, Kohonen kiehuu.

Kohonen ei lisäksi malta olla lällättelemättä venäläisellä isolla ruplatukulla.

– Meillä on paljon parempia pelaajia kuin Liigassa.

Hirmustunut Kohonen on vahingossa vetämäisillään maton alta jopa Jokereiden aiempien vuosien hyviltä katsojaluvuilta KHL:ssä, kun häneltä livahtaa, millä yleisö on saatu silloin liikkeelle. Myös Eeli Tolvasen nimi vilahtaa selitysten listassa.

–Yksi asia on, että nyt me olemme tarkkoja ilmaislippujen ja hintojen kanssa. Me todettiin, että on turha taistella tämän paskamyrskyn läpi ja jakaa ilmaisia lippuja.

 

Ollakseen ehtaa trumpismia toimitusjohtaja Kohoselta luiskahtaa lopuksi hieman liikaakin, kun hän kertoo Jokereiden operoivan juuri nyt ilman kunnollista markkinointia ja jopa ilman markkinointijohtajaa.

Niinhän sen siis täytyy olla, kun kerran Kohonen niin sanoo, että isoimmat virheet Jokereiden markkinoinnin suhteen ovat tehneet media ja HIFK.

Teksti: Petteri Sihvonen