fbpx
Kulttuuri

Kuvataidearvio: Riihimäen taidemuseon muotokuvakokoelma on runsas ja moni-ilmeinen

Muotokuvista ja alastontutkielmista koottu näyttely pakottaa kysymään, miksi joku kuvattavista on puettu ja toinen haluttu esittää ilman vaatteita.
Ingrid Ruinin maalaus Nainen pöydän ääressä vuodelta 1928 on persoonallinen taiteilijaomakuva (vasemmalla). Torger Enckellin maalaus Nainen selin on vuodelta 1970. Se on impressionistien henkeen maalattu alastontutkielma. Kuva: Riihimäen taidemuseo

Muotokuvista ja alastontutkielmista koottu näyttely pakottaa kysymään, miksi joku kuvattavista on puettu ja toinen haluttu esittää ilman vaatteita.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Hämeen Sanomien jutut.

Menot