Mielipiteet

Lyhyesti lukijoilta: Riihimäen kaupunginjohtajan on erottava

Riihimäen kaupunginjohtaja Sami Sulkko Kuva: Esko Tuovinen
Riihimäen kaupunginjohtaja Sami Sulkko Kuva: Esko Tuovinen

Kaupunginjohtaja Sami Sulkko ei nauti Riihimäen asukkaiden luottamusta. Hän hallitsee kaupungin asukkaita, veronmaksajia, ylimielisesti kuin keisari alamaisiaan tai suuri pääjohtaja nimettömiä tuotannontekijöitä kaukaisessa köyhässä maassa. Tämä käy hyvin ilmi esim. palveluverkko- ja museotoimisuunnitelmista joita ajetaan ”väkisin” läpi vaikka kaupungin asukkaat eivät halua rikkoa olemassa olevaa hyvin toimivaa rakennetta jonka palveluun ollaan tyytyväisiä. Esitetyt kustannussäästöt ovat yksipuolisia, laskennallisia ja osin julkaisemattomia. Kaupungin asukkaat valitsevat johtajan, johtaja ei valitse asukkaita! Riihimäki ei ole kriisikunta, mutta nykyisellä johdolla siitä tulle sellainen.

Juha Koskinen, Riihimäki

Lue myös: Palveluverkkoselvitys keräsi äänekkään yleisön Riihimäelle – Varsinkin koulujen lakkauttaminen kiihdytti tunteita (4.2.2020)

 

Olen, ja moni muukin, kävellyt uutta Vanajantieltä alkavaa Hilpi Kummilan tietä ajatellen samaa asiaa. Kunpa kevyen liikenteen tie jatkuisi radan yli tai ali yhtyen sen toisella puolella Harvialantiehen. Se pelastaisi monen jalankulkijan ja pyöräilijän Viipurintien kasvavasta liikenteestä ja koko ajan lisääntyvästä katupölystä. Päivittäin näkee hurjia kadun ylityksiä Viipurintien, Aulangontien ja Harvialantien valoissa. Kevyen liikenteen tien jatke lisäisi myös Keinusaaren uusien ja tulevien asukkaiden liikkuvuutta. Onko mahdollisesti suunnitelmissa tämä eko-teko? Kysyin asiasta saamatta vastausta, kaupungin asianomaiselta 16. tammikuuta. Osaako kukaan vastata?

Pirjo Järvinen, Hämeenlinna

Olen kehunut Porin Linjat -bussifirman aikataulusuunnittelijoille Hämeenlinnan selkeitä bussiaikatauluja. Nyt on aihetta toisin päin. Porissa on säästytty toriparkkipulmilta juuri niin kuin ”fiksu kvartetti” ja Pasi Honkanen ehdottivat (HäSa 1.2. ja 6.2.). Porissa pikkubussit kulkevat noin puolen tunnin välein molempiin suuntiin reitillä: Satasairaala–rautatieasema–matkakeskus–linja-autoasema–kauppatori–Puuvillan kauppakeskus. Muistaakseni matka maksoi euron kaltaiseltani maalaiselta.

Lahja Pietiläinen, Janakkala

Muutimme pian 10 vuotta sitten Hämeenlinnaan seuraavista syistä: Palvelut kävelymatkan päässä, kompakti ja selkeä keskusta, kauniit puistot ja rannat ihan lähellä, vanhaa rakennuskantaa säilytetty, viihtyisä, omaleimainen ja ihmisen kokoinen kaupunki. Terveyden- ja sairaanhoidon olemme todenneet toimivan mallikkaasti. En usko että suuri määrä parkki- ja urheiluhalleja houkuttelee lisää uusia asukkaita!

Lea Kumpulainen

Sipilän, Orpon ja Soinin SOS porvarihallitus painosti ammattiliitot kikyyn. Talkootunnit kuuluivat torppariaikaan, eivät tähän päivään. Nimimerkillä Oikeudenmukainen on näkökulmavirhe. Kerrotko, miten Palmian keittäjien lomarahojen leikkaus edisti SSAB n metallituotteiden vientiä? Miksi yritysjohtajien ylisuuria palkkoja palkkioita ja muita etuuksia ei leikattu?

Idänpään-Heikki

Nimimerkille Devite et impera ja muillekin kielipoliiseille tiedoksi; kyseisen virheen teki uudehko kiinalainen älypuhelimeni. Sen ennakoiva tekstinsyöttö on itsepäinen ja ”korjaa” syötetyn sanan väärin, ellei ole tarkkana, kuin porkkana!

Politiikan tarkkailija

Osallistu lyhyesti lukijoilta -keskusteluun:

Lähetä tekstiviesti: 045-739 602 80

Viestin alkuun: HS (väliyönti) kerro mielipiteesi, aina nimesi ja nimimerkkiä käyttäessäsi nimimerkkisi sekä lyhyesti yhteystietosi

Sähköposti: mielipide@hameensanomat.fi

Kerro mielipiteesi, nimesi ja nimimerkkiä käyttäessäsi nimimerkkisi sekä yhteystietosi. Muista myös paikkakunta.

 

Päivän lehti

28.2.2020