Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Mielipide: Auttaisivatko kuntavaalit pysäköintiongelmaan?

Hämeenlinna suhtautuu pendelöiviin julkisen liikenteen käyttäjiin järjenvastaisesti. Kaupunki sijaitsee ihanteellisesti bussi- ja junayhteyksien (Turku–Lahti ja Helsinki–Tampere) risteyskohdassa, mutta rahastaa molempien liityntäpysäköinnistä raskaimman kautta.

Viimeinen pisara on päättäjien rautatieasemalle rakennuttama pysäköintikolossi ”Pööli”. Sen rahoittamiseksi on aseman ympäristön sadat vapaat pysäköintipaikat tikutettu pendelöiville mahdottomiksi radan molemmilta puolilta, pikkumaisen tarkasti.

Isot parkkikentät makaavat tyhjinä

Isot parkkikentät rautatie- ja linja-autoasemalla makaavat tyhjinä. Joustamattomuutta osoittaa, että edes pandemian ajaksi vähentynyttä pysäköintiä ei ole voitu antaa maksuttomille paikoille. Myös Linnanpuiston pitkä Kustaa III:n katu on typötyhjänä kolmen tunnin pysäköintirajoituksen vuoksi. Mikä tai kuka tässä kaikessa on takana?

Muistomerkkejä pöllöistä päättäjistä

Demokraattinen yhteiskunta tarvitsee muistomerkkejä pöllöistä päättäjistä. Pöölin kustannuksista on turha enää keskustella. Mennyt mikä mennyt.

Itävallassakin jätettiin Zwentendorfin ydinvoimala jälkipolvien ihmeteltäväksi. Pööli nimettäköön päättäjien mukaan Sarilaksi.

Mikä puolue ottaa asiakseen kaupungin pysäköinnin kokonaisstrategian uudistamisen? Allekirjoittanut ilmoittautuu kokemusta omaavana mukaan talkoisiin.

Jukka O. Mattila

puheenjohtaja

Suomen Laatuyhdistys ry:n

Osaamisen kehittämisfoorumi OKF

Hattula

Lue myös: Hämeenlinnan kiivas pysäköintikeskustelu jatkuu (mielipide, 19.3.2021)