Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Lyhyesti lukijoilta: Samoja päälliköitä kierrätetään kaupungissa – Olisiko aika valita muitakin kuin sisäpiiriin kuuluvia strategioitsijoita?

Muita: On maan nykytapa heittää työntekijät ”bussin alle”, eikä puolustaa heitä!

Vanhan tilaaja-tuottajamallin päälliköitä häntineen kierrätetään Hämeenlinnassa johtotehtävästä toiseen. Strategistien jäljiltä kaupungin lastensuojelu- ja köyhyystilastot, sekä pitkäaikaistyöttömyysluvut ovat huipussaan. Sivistystoimen kaoottinen tila näkyy valtakunnallisissa kouluterveyskyselyissä, mutta onneksi lastenkulttuuri kukoistaa. Olisiko aika valita ihmisiä, joilla on tuntemus asukaskohderyhmistä, eikä vain sisäpiiriin kuuluvia strategioitsijoita?

Uutta virtaa

Sote oli tiedossa jo yli vuosi sitten, mutta vasta nyt yleisestä painostuksesta johtuen aletaan puhua selkokieltä päälliköiden tarpeellisuudesta. Hyvä, Frank ja perussuomalaiset ja media, painetta vaan lisää velttoon ja saamattomuutta suojelevaan hallintoon! Sopiva pätkä omakohtaista työttömyyttä voisi avartaa näkemystä yhteiskunnasta turvatun aseman virkarälssille.

Rafael Hellsten, Liike Nyt

Osallistuin alkukesästä Taksi-Helsingin järjestämään tiedotustilaisuuteen koskien Makupa-ajojen uutta sopimuskautta. Tilaisuudessa autoilijat kritisoivat voimakkaasti jotakuinkin mielipuolisen alhaiselle tasolle kilpailtuja hintoja. Tähän Taksi-Helsingin äärimmäisellä ylimielisyydellä, mutta melko pienellä tietomäärällä varustettu edustaja totesi, että jos ajot eivät kantahämäläisiä autoilijoita tällä hinnalla kiinnosta, Taksi-Helsinki saa kyllä Helsingistä autoja hoitamaan ne. Ihmettelenkin nyt, että missä ne helsinkiläiset autot ovat, jos kerran on niin, että joidenkin Makupa-asiakkaiden on hyvin vaikeaa tai peräti mahdotonta kyseisiä palveluita saada.

Ei Makupa-autoilija

Hankekoordinaattori Petteri Saarto sanoo (Häsa 30.9 . ) että taksikuljetusten kustannukset ovat nousseet ja että Taksi Helsingin hinnoittelurakenne kasvatti autoilijoiden lisiä. Siispä on tosi outoa kun kuitenkin Sote kyytien taksat ovat pudonneet 20–30 prosenttia! Joku vetää siis todella pahasti välistä, sillä seurauksella että tarvitsevat eivät saa enää taksia koska se ei ole kannattavaa liiketoimintaa!!

Kuski

Suomi-ratahankkeessa sumutetaan tosiasioita mukavasti. HäSa:n jutun mukaan oikoradasta yksi kolmasosa menee tunneleissa, mikä on maksimissaan 49 km eli 100 km menee metsissä ja pelloilla. Riittääkö 150 km Tampereen ja Helsingin välille? Ratalinjaus tarvitsee vähintään 100 m leveän kaistan. Se peitetään kalliomurskeella (josta jatkossa tulee pula). Kuka korvaa, ja miten on hiilen sidonnan laita? Se menetetään ikuisiksi ajoiksi vain sen takia, että poliitikot myöhästyvät muuten kokouksistaan, jotka voisi pitää etänä ilmaiseksi. Koko ratahankeen uutisoinnista ei selviä kaluston uusinnan tarve. Mistä tuo vaunu- ja veturikalusto ostetaan – ei tule työtä Suomeen taaskaan! Täytyy taas lainata! Ei ole Kekkosta, joka ostaisi Venäjältä.

Pääradalle leveämmät sillat

Suomen tärkein infrahanke on pengertie ja silta Vaasasta Uumajaan. Suunnittelu alulle Suomen, Ruotsin ja Norjan yhteistyönä heti. Ulkomaankauppamme romahtaa, jos Itämererestä tulee miinoitettu ja suljettu.

Tapio Hiltunen

Kotimaassaan Filippiineillä korkeakouluissa koulutetut sairaanhoitajat tulevat Hämeenlinnaan opiskelemaan hoiva-avustajiksi. Jos satun tapaamaan heistä yhdenkin, kerron, että nyt saman tien Norjaan tienaamaan ja saamaan perheelle kunnon elanto!

Piste

Tutkimus väitti, että esimiestoiminta on huonontunut. Lieneekö yksi ääripää tämä Helsingin Sanomien päätoimittaja Kaius Niemi, joka röhnöttää kotona, kun entiset alaiset vastaavat kirjoituksistaan oikeudessa? On maan nykytapa heittää työntekijät ”bussin alle”, eikä puolustaa heitä!

Voi hyvää päivää

Nyt on ”veljeskansa” Unkarin diktaattori Orban näyttänyt vihdoin julkisesti, kuuluvansa samaan Venäjän nuoleskelijoiden kastiin, kuin turkkilainen Erdogan! Toki se on tiedetty aiemmistakin ”iltalypsyistä”. Taas yksi lisäsyy lukea tarkasti talouteen ostettavien hyödykkeiden lähtömaa!

Vassari