Teema

Jos biokaasu on hyvä, miksi siitä rangaistaan? Kaasuautoilijat vaativat isoja veromuutoksia

Kaasuautoilijat kummastelevat bio- ja maakaasujen yhteisjakelua sekä biokaasulla ajavan epäreilua autoverotusta. Suomessa on tällä hetkellä 7000 kaasulla toimivaa henkilöautoa, ja määrä pitäisi 20-kertaistaa. Se ei onnistu ilman tekoja myös päättäjiltä, sanoo Kaasuautoilijat ry:n Jukka Roinila.
Yllättävän tukevan tuntuinen pieneksi kahden hengen autoksi, mutta mitenkähän lasten turvaistuin mahtuu taakse, Jukka Roinila arvioi Seat Aronaa. Gasumin asemilla puolet kaasuautojen tankkauksista tehdään jo nyt biokaasulla. Kuva: Laatutekstit Pitkänen
Yllättävän tukevan tuntuinen pieneksi kahden hengen autoksi, mutta mitenkähän lasten turvaistuin mahtuu taakse, Jukka Roinila arvioi Seat Aronaa. Gasumin asemilla puolet kaasuautojen tankkauksista tehdään jo nyt biokaasulla. Kuva: Laatutekstit Pitkänen

Kotimainen biokaasu on nostettu yhdeksi keskeiseksi keinoksi vähentää liikenteen aiheuttamia hiilidioksidipäästöjä. Hyvä niin, toteaa Kaasuautoilijat ry:n tiedottaja Jukka Roinila, mutta listaa samalta istumalta monta puutetta nykyisessä liikenteen energia- ja päästöpolitiikassa....

Kaasuautoilijat kummastelevat bio- ja maakaasujen yhteisjakelua sekä biokaasulla ajavan epäreilua autoverotusta. Suomessa on tällä hetkellä 7000 kaasulla toimivaa henkilöautoa, ja määrä pitäisi 20-kertaistaa. Se ei onnistu ilman tekoja myös päättäjiltä, sanoo Kaasuautoilijat ry:n Jukka Roinila.

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Kanta-Hämeen kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 3kk digiä 30 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään