Teema

Kevytautoista ei vielä ole sanottu viimeistä sanaa – Autoala yrittää saada EU:n hyväksymään kiistanalaiset ajopelit: "Harmitus on yhteinen, EU-lainsäädäntö on koettu epäreiluksi"

Suomi peruu näinä päivinä kevytautoja koskevan lain, koska se ei kelvannut EU:ssa. Voi silti olla, että kevytautoihin palataan vielä. Uusi tilaisuus avautuu, kun EU:n epäoikeudenmukaiseksi koettua ajokorttidirektiiviä aletaan uudistaa. Toistaiseksi kevytautosekoilu on tuottanut lähinnä menetyksiä, ja mopoautokauppias harkitsee jopa korvausvaatimuksia miljoonatappioista.
Kevytautoiksi muutettuja pieniä henkilöautoja koeajettiin Nokialla lähes tasan kaksi vuotta sitten. Tuolloin uskottiin vakaasti siihen, että uusi ajoneuvoluokka voisi toteutua Suomessa. Toisin kävi, ainakin toistaiseksi. Kuva: Kari Pitkänen
Kevytautoiksi muutettuja pieniä henkilöautoja koeajettiin Nokialla lähes tasan kaksi vuotta sitten. Tuolloin uskottiin vakaasti siihen, että uusi ajoneuvoluokka voisi toteutua Suomessa. Toisin kävi, ainakin toistaiseksi. Kuva: Kari Pitkänen

Ei tullut kevytautoja, tuli paljon pahaa mieltä ja menetyksiä monelle – sekä orastava toive siitä, että asiaan vielä palataan. Joulukuun 18. päivänä tulisi täyteen kaksi vuotta siitä, kun silloinen eduskunta...

Suomi peruu näinä päivinä kevytautoja koskevan lain, koska se ei kelvannut EU:ssa. Voi silti olla, että kevytautoihin palataan vielä. Uusi tilaisuus avautuu, kun EU:n epäoikeudenmukaiseksi koettua ajokorttidirektiiviä aletaan uudistaa. Toistaiseksi kevytautosekoilu on tuottanut lähinnä menetyksiä, ja mopoautokauppias harkitsee jopa korvausvaatimuksia miljoonatappioista.

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Kanta-Hämeen kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 1kk digiä 1 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään

Päivän lehti

21.10.2020

Fingerpori

comic