Teema

Kun tiellä vyöryy vastaan 7 metriä leveä ja 43 tonnia painava teräslohko, kannattaa väistää oikein: "Monen on vaikea ymmärtää, miksi autot vilkuttavat edessä"

Erikoiskuljetukset eivät ole vähentyneet maanteiltä korona-aikanakaan. Matkasimme 43-tonnisen teräslohkon matkassa Paraisilta Kylmäkoskelle, eikä vaikeuksilta täysin vältytty. "Raskaat ajoneuvot antavat tilaa, pienempien kanssa on vaikeampaa", sanoo 42 vuotta alalla toiminut kuorma-auton kuljettaja.
Risteysalueilla on välillä koukattava vasemman kaistan kautta, sillä valopylväät ja liikennemerkit kaventavat yli 7-metrisen kuljetuksen ajolinjoja. Kuorma-auton edessä ajaa kolme ja takana yksi saattoauto. Kuva: Kari Pitkänen
Risteysalueilla on välillä koukattava vasemman kaistan kautta, sillä valopylväät ja liikennemerkit kaventavat yli 7-metrisen kuljetuksen ajolinjoja. Kuorma-auton edessä ajaa kolme ja takana yksi saattoauto. Kuva: Kari Pitkänen

– Yhtään autoa ei enää kaiteiden väliin. Kaidevälit tyhjiksi, Jaakko Seppälä kajauttaa lyhytaaltopuhelimeen jo vähän tiukemmalla äänensävyllä. Viesti tehoaa heti. Maantiellä 180 ei enää näy yhtään vastaantulijaa. Henkilö-, paketti- ja...

Erikoiskuljetukset eivät ole vähentyneet maanteiltä korona-aikanakaan. Matkasimme 43-tonnisen teräslohkon matkassa Paraisilta Kylmäkoskelle, eikä vaikeuksilta täysin vältytty. ”Raskaat ajoneuvot antavat tilaa, pienempien kanssa on vaikeampaa”, sanoo 42 vuotta alalla toiminut kuorma-auton kuljettaja.

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Kanta-Hämeen kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 4kk digiä 39 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään

Päivän lehti

23.9.2020

Fingerpori

comic