fbpx
Teema

Kun tiellä vyöryy vastaan 7 metriä leveä ja 43 tonnia painava teräslohko, kannattaa väistää oikein: "Monen on vaikea ymmärtää, miksi autot vilkuttavat edessä"

Erikoiskuljetukset eivät ole vähentyneet maanteiltä korona-aikanakaan. Matkasimme 43-tonnisen teräslohkon matkassa Paraisilta Kylmäkoskelle, eikä vaikeuksilta täysin vältytty. "Raskaat ajoneuvot antavat tilaa, pienempien kanssa on vaikeampaa", sanoo 42 vuotta alalla toiminut kuorma-auton kuljettaja.
Risteysalueilla on välillä koukattava vasemman kaistan kautta, sillä valopylväät ja liikennemerkit kaventavat yli 7-metrisen kuljetuksen ajolinjoja. Kuorma-auton edessä ajaa kolme ja takana yksi saattoauto. Kuva: Kari Pitkänen

Erikoiskuljetukset eivät ole vähentyneet maanteiltä korona-aikanakaan. Matkasimme 43-tonnisen teräslohkon matkassa Paraisilta Kylmäkoskelle, eikä vaikeuksilta täysin vältytty. "Raskaat ajoneuvot antavat tilaa, pienempien kanssa on vaikeampaa", sanoo 42 vuotta alalla toiminut kuorma-auton kuljettaja.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Hämeen Sanomien jutut.

Menot