Teema

Moottorin esilämmitys voi olla uudessa autossasi mahdotonta tai jopa kielletty – Näin uusi moottoritekniikka muuttaa talviautoilun rutiineja: "Auto voi mennä vikatilaan"

Uusimpiin 2010-luvun bensiini- ja dieselautoihin ei välttämättä voi enää asentaa moottoritilan lämmitintä. Auton herkkä päästöteknologia saattaa seota, jolloin moottori menee vikatilaan eikä auto käynnisty. Vanhempia automalleja kannattaa esilämmittää entiseen tapaan, sillä se vähentää päästöjä ja säästää moottoria.
Lämmitysjohdon pistokkeelle löytyy paikka auton etumaskista tai keulan alaosasta. Pistoke on tärkeää kiinnittää hyvin, jotta se kestää johdon irrottamisen. Kuva: Kari Pitkänen

Uusimpiin 2010-luvun bensiini- ja dieselautoihin ei välttämättä voi enää asentaa moottoritilan lämmitintä. Auton herkkä päästöteknologia saattaa seota, jolloin moottori menee vikatilaan eikä auto käynnisty. Vanhempia automalleja kannattaa esilämmittää entiseen tapaan, sillä se vähentää päästöjä ja säästää moottoria.

Haluatko lukea koko jutun ja Hämeen Sanomien kaiken muun sisällön?

Tutustu digiin 1 eurolla

Samalla tilauksella pääset lukemaan Kanta-Hämeen kiinnostavimmat uutiset sekä mitä Suomessa ja maailmalla tapahtuu.

Olen jo tilaaja

Jos olet jo tilaaja, kirjaudu sisään. Pääset lukemaan artikkelin loppuun.

Päivän lehti

26.11.2020

Fingerpori

comic