Teema

Näin toimii sähköauto Suomen talvessa: Pakkanen söi joka viidennen kilometrin

Kantamasta häviää 15–20 prosenttia. Lumi ja jää kiusaavat, raskas auto lipsuu tiellä, ja lataustehot vaihtelevat. Kaikesta huolimatta sähkövoimalla selviää talvikelien läpi.
Kona Electricin ulkonäkö, varustelu sekä sisä- ja tavaratilat ovat samaa tasoa kuin perinteisissä Kona-versioissa. Sähköautoon ei saa ajovalopesimiä, kattoluukkua tai -ikkunaa eikä varapyörää. Kuvaaja: Kari Pitkänen

Nyt ollaan jännän äärellä. Koeajan ensi kertaa uutta, pitkän kantaman sähköautoa, ja keskellä talvea. Miten mahtaa sähkö riittää? Olin toivonut paukkupakkasia, mutta tavoite lässähti jo alkuunsa. Koko viikon koeajojakson ajan...

Kantamasta häviää 15–20 prosenttia. Lumi ja jää kiusaavat, raskas auto lipsuu tiellä, ja lataustehot vaihtelevat. Kaikesta huolimatta sähkövoimalla selviää talvikelien läpi.

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Kanta-Hämeen kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 3kk digiä 30 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään