Teema

Opel Olympia jätti pikkupoikaan vahvan muistijäljen – 50 vuoden kuluttua Erkki Lähtevänoja päätti hankkia auton, joka on samanikäinen kuin hän itse

Rekisteritunnuskin kertoo henkilökohtaisesta tunnesiteestä. Ruotsin-vuosien jälkeen auto oli sisältä arvoisessaan kunnossa, mutta korin ruostevaurioiden fiksaamisessa riitti urakkaa. Opeliin saa yhä alkuperäisiä varaosia tehtaan pakkauksessa, ja viimeksi siihen on tilattu aidot kromipuskurit eteen ja taakse.
Opelin omapaino on vain 1 034 kiloa, ja Ruotsin rekisteriotteessa kokonaispainoksi oli merkitty 1 090 kiloa. Näin ollen autolla olisi saanut ajaa vain enintään 56 kiloa painava kuljettaja. Auton kantakorttia haettiin Trafin tiedostoista, jotta kantavuutta saatiin lisää 440 kiloa, Erkki Lähtevänoja kertoo. Kuva: Kari Pitkänen
Opelin omapaino on vain 1 034 kiloa, ja Ruotsin rekisteriotteessa kokonaispainoksi oli merkitty 1 090 kiloa. Näin ollen autolla olisi saanut ajaa vain enintään 56 kiloa painava kuljettaja. Auton kantakorttia haettiin Trafin tiedostoista, jotta kantavuutta saatiin lisää 440 kiloa, Erkki Lähtevänoja kertoo. Kuva: Kari Pitkänen

Jo rekisteritunnus kertoo, että tämän suhteen taustalla on syvä ja henkilökohtainen tunneside. Oululainen Erkki Lähtevänoja kruunasi unelma-autonsa siihen parhaiten sopivilla erikoiskilvillä. Tunnus EL-65 on muodostettu omistajan nimen alkukirjaimista sekä molempien...

Rekisteritunnuskin kertoo henkilökohtaisesta tunnesiteestä. Ruotsin-vuosien jälkeen auto oli sisältä arvoisessaan kunnossa, mutta korin ruostevaurioiden fiksaamisessa riitti urakkaa. Opeliin saa yhä alkuperäisiä varaosia tehtaan pakkauksessa, ja viimeksi siihen on tilattu aidot kromipuskurit eteen ja taakse.

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Kanta-Hämeen kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 4kk digiä 39 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään

Päivän lehti

24.9.2020

Fingerpori

comic