fbpx
Teema

Ympäristöjärjestö haukkui ladattavat hybridiautot petkutukseksi, mutta oikein käytettyinä niillä voi säästää selvästi

Tärkeintä on ladata hybridiautoa usein ja mieluummin kotona sekä ajaa sillä ympäristössä, jonne se parhaiten sopii. Hybridi- ja sähköautojen yleistymisen tielle on kuitenkin kasattu paljon tarpeettomiakin esteitä.
Citroënin akkuvoima riitti 38 kilometriä valtatien bussipysäkille asti ennen kuin polttomoottori hyrähti käyntiin. Tulos oli kahdeksan kilometriä parempi kuin auto ennakkoon lupasi. Kuva: Kari Pitkänen

Tärkeintä on ladata hybridiautoa usein ja mieluummin kotona sekä ajaa sillä ympäristössä, jonne se parhaiten sopii. Hybridi- ja sähköautojen yleistymisen tielle on kuitenkin kasattu paljon tarpeettomiakin esteitä.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaamalla pääset lukemaan kaikki Hämeen Sanomien jutut.

Menot