Teema

Ympäristöjärjestö haukkui ladattavat hybridiautot petkutukseksi, mutta oikein käytettyinä niillä voi säästää selvästi

Tärkeintä on ladata hybridiautoa usein ja mieluummin kotona sekä ajaa sillä ympäristössä, jonne se parhaiten sopii. Hybridi- ja sähköautojen yleistymisen tielle on kuitenkin kasattu paljon tarpeettomiakin esteitä.
Citroënin akkuvoima riitti 38 kilometriä valtatien bussipysäkille asti ennen kuin polttomoottori hyrähti käyntiin. Tulos oli kahdeksan kilometriä parempi kuin auto ennakkoon lupasi. Kuva: Kari Pitkänen

Tärkeintä on ladata hybridiautoa usein ja mieluummin kotona sekä ajaa sillä ympäristössä, jonne se parhaiten sopii. Hybridi- ja sähköautojen yleistymisen tielle on kuitenkin kasattu paljon tarpeettomiakin esteitä.

Haluatko lukea koko jutun ja Hämeen Sanomien kaiken muun sisällön?

Tutustu digiin 1 eurolla

Samalla tilauksella pääset lukemaan Kanta-Hämeen kiinnostavimmat uutiset sekä mitä Suomessa ja maailmalla tapahtuu.

Olen jo tilaaja

Jos olet jo tilaaja, kirjaudu sisään. Pääset lukemaan artikkelin loppuun.