Urheilu

Energiajuomayhtiöstä tuli urheilun jättiläinen – Mihin satoja miljoonia euroja urheiluun syytävä Red Bull pyrkii?

Red Bull on siitä harvinainen urheilusponsori, että se herättää vihaa ja ihailua. Miten pieni juomafirma kasvoi miljardibisnekseksi, ja mikä on ollut urheilun rooli kasvutarinassa?
Muun muassa jalkapalloilija Neymar (vasemmalla ylhäällä), autourheilija Carlos Sainz Jr, alppihiihtäjä Aksel Lund Svindal (vasemmalla alhaalla) ja jääkiekkoilija Sean O'Connor ovat olleet Red Bullin mainoskasvoina.

Yksi urheilun erityispiirteistä on tunteiden herättäminen. Jääkiekkojoukkueen liikevaihto voi olla murto-osa sitä sponsoroivan venttiilivalmistajan liikevaihdosta, mutta venttiilivalmistaja ei herätä edes murto-osaa siitä intohimosta, mitä jääkiekkojoukkue herättää. Toki on olemassa säännön...

Red Bull on siitä harvinainen urheilusponsori, että se herättää vihaa ja ihailua. Miten pieni juomafirma kasvoi miljardibisnekseksi, ja mikä on ollut urheilun rooli kasvutarinassa?

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Kanta-Hämeen kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 3kk digiä 19 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään