HPK Liiga oy:n hallituksen puheenjohtaja Matti Vihervuori haluaa Kerhon arvojen olevan kiinni ajassa.
Kiekko Urheilu Hämeenlinna

HPK julkaisi uuden strategiansa

HPK Liiga oy:n puheenjohtaja Matti Vihervuori luonnehtii, että liigayhtiön uusi strategia ei tingi menestymisen halusta vaikka konkreettisia menestystavoitteita raamien sisään ei olekaan kirjattu.

HPK Liiga oy julkaisi tiistaina uuden strategiansa verkkosivuillaan.

Strategiaan on määritelty seuran missio, visio, mitä kerholainen on ja menestystekijät.

HPK:n missioksi uudessa strategiassa kirjataan tavoitteeksi ”tuottaa huippuluokan jääkiekkoelämyksiä Kanta-Hämeen seudulla”.

HPK:n visiota on päivitetty siihen, että seura haluaa ”olla vuosittain arvostetuimpien ja menestyneimpien liigaseurojen joukossa” ja kerholainen on uudessa strategiassa yhteisöllinen, sitoutunut, vastuullinen ja rohkea.

HPK:n menestystekijöiksi kirjattiin henkilöstö, yhteistyökumppanit, HPK-yhteisö, urheilutoiminta, talous ja hyvä yrityskansalainen. Jälkimmäinen tarkoittaa sitä, että HPK edustaa kantahämäläisten arvostamaa yhteisöä ja maakunnan tunnetuinta brändiä.

– Tässä on tällaisia nurkkakiviä ja raameja tavoitteeksemme isossa kuvassa. Siinä ei ole piste-, sijoitus- tai menestystavoitteita. Se tarkoittaa, että operatiivinen johto saa määrittää konkreettiset tavoitteensa, HPK Liiga oy:n hallituksen puheenjohtaja Matti Vihervuori avaa.

 

Keskeisimmät muutokset edelliseen strategiaan ovat, että aiemmasta viisivuotisesta (2015–2020) strategiasta on poistettu aikamääreet ja konkreettiset menestystavoitteet.

Aiemman strategian tavoite esimerkiksi olla Suomen mestari vuoteen 2020 mennessä tai ylläpitää Suomen parasta ottelutapahtumaa olivat HPK:n mittakaavan seuralta kovia lupauksia ylläpidettäväksi.

Nyt palvelulupaukset näyttäytyvät realistisemmalta.

– Menestyshalusta emme ole irtisanoutuneet, se on vahvaa jatkossakin. Mutta emme halua, että strategia alkaa jostain ja päättyy johonkin, Vihervuori sanoo.

– Se, että haluamme olla vuosittain menestyvä ja arvostettu seura, pitää jo paljon tavaraa ja menestymisen elementtejä sisällään.

Vihervuori lisää, että strategiaa voidaan tarpeen vaatiessa myös rukata, mikäli ajan henki sitä vaatii. Strategiassa haluttiin määrittää se, mitä HPK haluaa olla ja edustaa.

– Halusimme etsiä hpklaisuuden DNA:n ja korostaa mistä se ilmenee. Arvot on oltava ajassa kiinni ja nyt koimme, että nämä tekijät kuvaavat parhaiten se millaiseksi ne juuri nyt nähdään. HäSa

Tuoreimpia artikkeleita