Uutiset

Ajanperuutus onnistuu

Nimimerkille Jani 75:

Kirjoitit Hämeen Sanomissa 30.1.2006, kuinka varatun aikasi peruuttaminen ei onnistunut K-HKS:n mielenterveysyksikössä. Ihmettelen moista asiaa suuresti, sillä olen itse käynyt jo viisi vuotta ainakin kerran viikossa samaisessa ”firmassa” ja luonnollisesti myös joskus joutunut peruuttamaan ja vaihtamaan aikojani. Mikäli tarkoitit Kanta-Hämeen keskussairaalan mielenterveysyksiköllä ns. Ahveniston sairaalaa eli rakennusta, jossa sijaitsee psykiatrian eri osastot sekä poliklinikka, niin kyllä minun kohdallani asia on aina hoitunut varsin ymmärtäväisesti ja jouhevasti.

Mikäli minulle on käynyt niin, että olen joutunut perumaan aikani, olen soittanut psykiatrian poliklinikan neuvonnan numeroon, joka on 03-629 4015, ja siellä on aina kyllä vastattu puhelimeen arkipäivisin klo 8.00 – 15.00. Neuvonnan tädille olen kertonut, kenelle hoitajalle tai lääkärille aikani oli ja että nyt kyllä valittaen joudun sen perumaan. Hän on kirjannut asian ylös ja toimittanut tiedon asianosaiselle eteenpäin. Sitten minulle on lähetetty uusi aika joko postitse tai soittamalla.

Omaa lääkäriä tai hoitajaa voi olla henkilökohtaisesti vaikea saada kiinni, koska heillä on lyhyet ja kiireiset puhelinajat, mutta neuvonnan tädin kautta olen voinut myös jättää soittopyynnön hoitavalle taholleni.

Harmillista, että kohdallasi asia meni niin mutkalle, mutta omalla kohdallani aikojen peruuttaminen on kyllä aina onnistunut ilman minkäänlaista ongelmaa. Ja kaikessa muussakin suhteessa olen ollut äärettömän tyytyväinen K-HKS:n psykiatrisen poliklinikan toimintaan ja henkilökuntaan.

Aina kun kritisoidaan psykiatrista sairaanhoitoa olen todella kummissani, sillä saamani hoito on ollut nopeaa, ystävällistä, asiantuntevaa, joustavaa ja vieläpä ilmaista!

einähullu

Hämeenlinna

Päivän lehti

25.1.2020