Uutiset

Avecra: ”Olemme erittäin pahoillamme”

VR:n junien palveluista vastaava Avecra pahoittelee tapauksia, joissa asiakkaat eivät ole olleet tyytyväisiä palveluihin. VR:n ravintolapalveluista nousi kohu, kun Twitterissä levisi viime viikolla kuva ”Hodarista kahdella nakilla”. Sämpylässä oli täytteenä kaksi prinssinakkia.
 
Maanantaina Lännen Median lehdet uutisoivat Turusta Helsinkiin matkanneesta turkulaismiehestä, jonka VR:n myyntikärrystä ostama meetvurstisämpylä ei sisältänyt muuta kuin siivun meetvurstia ja nahistuneen salaatinlehden. Hintaa leivällä oli 7,5 euroa kahvin kanssa.
 
Keskiviikkona Helsingistä Tampereelle matkannut tamperelaismies koki ikävän yllätyksen junan ravintolavaunussa, kun ravintolavaunun hyllystä löytyi myynnissä olevia vanhentuneita leipiä. Viimeinen käyttöpäivä oli mennyt umpeen kaksi päivää aiemmin. Tamperelaismiehen mukaan myöskään kahvinkeitin ei toiminut.
 
Mies matkusti Helsingistä kello 14.30 lähteneellä InterCity 1 -junalla, joka korvasi Helsingistä Kuopioon kulkevaa Pendolino-junaa.
 
Avecran junapalveluista vastaava johtaja Mikko Riistama sanoo, että vanhentuneet tuotteita ei oltu ehditty poista hyllyistä junan rungonvaihdon takia.
 
– Matkaan piti lähteä toisentyyppinen juna. Kyseinen vaihto on tehty niin nopeasti, että meidän henkilökunta ei valitettavasti ehtinyt käydä vitriinin tuotteita läpi, kun työntekijä on siirtynyt junasta toiseen. Tilanne saatiin haltuun junamatkan edetessä.
 
– Valitettavasti ravintolavaunussa oli sähkövika, minkä vuoksi kahvia ei pystynyt myymään. Työvuorossa olleella henkilöllä on ollut melko haastava tilanne.
 
Riistama toivoo, että palveluun tyytymättömät asiakkaat ottaisivat suoraan yhteyttä junassa palvelevaan henkilökuntaan.
 
– Erittäin hyvä, että tässä tapauksessa asiakas oli antanut palautetta myyjälle, joka pystyi vaihtamaan viallisen tuotteen kunnolliseen. Sosiaalisessa mediassa leviävä keskustelut ovat hankalia, kun emme pääse samalla tavalla kiinni asiakkaan ongelmiin.
 
Junapalveluista vastaava johtaja sanoo, että viime aikoina esille tulleet negatiiviset asiat otetaan Avecrassa erittäin vakavasti, ja yritys aikoo ryhtyä toimenpiteisiin.
 
– Varmasti tässä lähiaikoina tehdään kuluttajille näkyviä asioita, Riistama lupaa.
 
– Tässä vaiheessa emme voi valitettavasti kommentoida toimia tarkemmin. Olemme tietysti erittäin pahoillamme, että asiakkaat ovat saaneet tällaisia kokemuksia. Ei ole tarkoitus, että asiakkaat joutuvat pettymään. (LM-HäSa)

Asiasanat