Uutiset

Aviciin manageri: Menestys vaatii yhteyden luomista

Tällä hetkellä hyvin suurella todennäköisyydellä lähes jokaisella klubilla ja kotibileissä soi ruotsalaisen musiikkituottajan Aviciin kappale ainakin kerran illassa. Viime vuona julkaistu True-albumi löi läpi myyntilistojen kärkeen useissa maissa.

Tiistaina kasvuyritys- ja teknologiatapahtuma Slushissa puhumassa käynyt Aviciin manageri Ash Pournouri korostaa sitä kuinka kilpailtu ala musiikkiteollisuus on, ja kuinka nopeasti musiikki muuttuu.

Pournouri on löytänyt keinon selviytyä sen keskellä ja tietää miten menestyvä brändi luodaan.

– Käytämme paljon sosiaalista mediaa. Keskitymme sen käyttöön todella paljon, ja se on meidän ykkösaluetta siinä, miten brändiä rakennamme, Pournouri toteaa.

Los Angelesissa asuvan Pournourin mielestä tärkeintä menestyvän brändin luomisessa on kuitenkin luoda jotain sellaista, joka selkeästi yhdistää ihmisiä.

Mobiilikampanjoista aina keikkoihin saakka hyvin selkeästi brändätyn Aviciin kohdalla Pournouri on käyttänyt lukuisia uusia innovaatioita ja alustoja luodessaan yleisöä tavoittavia kampanjoita. Lainkaan ei voi väheksyä artistin kuuluisuuteen nousussa myöskään Spotifyn roolia, sillä se on ollut mukana heidän yhteistyökumppaninaan ruotsalaisartistin maailmanvalloituksessa.

Pournourin mielestä yksin uudet innovaatiot ja sosiaalinen media eivät kuitenkaan nosta artistia koko maailman tietoisuuteen. Menestykseen vaikuttaa myös millaiselle pohjalle brändi on alun perin rakennettu.

– En voi sanoa, että brändin rakentaminen olisi helppoa, sillä niin monet yrittävät olla muusikoita ja saada musiikkiaan ulos. Koska jokainen voi julkaista musiikkia, ala on jopa aiempaa kilpaillumpi nyt. Brändiä on kuitenkin helpompi myydä, kun se on tarpeeksi iso. Kun pääsee tiettyyn pisteeseen, asiat muuttuvat helpommiksi. Olemme rakentaneet voimakkaasti tietoisuutta Aviciin musiikista ja siksi brändi on kasvanut, Pournouri toteaa. (LM-HäSa)

Asiasanat