Uutiset

Black Friday käynnistyi vilkkaasti – Halpa televisio kiinnostaa niin Suomessa kuin Brasiliassa ruuhkaksi asti

Gigantti tiedottaa Suomessa, että suurin kävijäpiikki saavutettiin heti iltayhdeksältä, jolloin nettikaupassa ostoksia teki ennätysmäärä asiakkaita. Ilta-Sanomien mukaan kuluttajilta tuli heti kritiikkiä, koska sivujen päivittyminen takkuili. Sivut eivät silti kaatuneet, koska serverikapasiteettia oli nostettu moninkertaisesti.
Uutiskuva Brasiliasta Sao Paulosta näyttää, kuinka ihmiset rynnivät ostamaan edullisia televisioita supermarketin Black Friday -alennusmyynnistä.. EPA

Black Friday on käynnistynyt vilkkaasti Suomessa ja maailmalla.

Uutiskuva Brasiliasta Sao Paulosta näyttää, kuinka ihmiset rynnivät ostamaan edullisia televisioita supermarketin alennusmyynnistä.

Suomessakin Gigantti kertoo, että suosituimpia tuotteita ovat tähän mennessä olleet 55- ja 65-tuumaiset televisiot.

Gigantti kertoo, että se on jälleen rikkonut myyntiennätyksiä: ensimmäisen tunnin nettimyynti yli tuplaantui ja myymälöissä myynti kasvoi 87 prosenttia edellisvuoden Black Fridayn ensimmäiseen tuntiin verrattuna.

Myydyimpiä tuotteita ovat tähän mennessä olleet televisioiden lisäksi puhelimet, kuulokkeet, pyykinpesukoneet, konsolipelit sekä sähköhammasharjat.

Lue myös: Black Friday lietsoo haalimaan sekä tavaraa että palveluita

Gigantti: Sivut eivät kaatuneet kertaakaan

Black Friday käynnistyi Gigantin verkkokaupassa torstai-iltana kello 21. Gigantti tiedottaa, että suurin kävijäpiikki saavutettiin heti iltayhdeksältä, jolloin nettikaupassa ostoksia teki ennätysmäärä asiakkaita.

– Ensimmäisten tuntien aikana nettikaupassamme oli hetkittäisiä piikkejä, jotka ruuhkauttivat sivuja, mutta sivut eivät kaatuneet kertaakaan, Gigantin toimitusjohtaja Trygve Hillesland kertoo tiedotteessa.

– Verkkokauppamme serverikapasiteettia on nostettu moninkertaisesti viime vuoteen nähden ja alkurysäyksen jälkeen kaikki sujui pääosin moitteettomasti.

Ilta-Sanomat uutisoi torstai-iltana, että ostoshuuma kuormittaa verkkokauppojen sivuja, eivätkä kaikki saa haluamiaan alennustuotteita.

– Gigantin viestintäpäällikkö Anniina Korpela myöntää, että tietoteknisiä ongelmia on ilmennyt illan aikana. Gigantti aloitti Black Fridayn verkkomyynnin kello 21 ja sen jälkeen sen Facebook-sivuille on ilmestynyt useita kiukustuneita kommentteja, Ilta-Sanomat kirjoittaa.

Lehden mukaan kommentoineet kertovat muun muassa, että sivujen päivittyminen on takkuillut ja ostoskoriin asti päätyneitä tuotteita ei ole voinut maksaa. Korpela vahvisti Ilta-Sanomille, että vastaavia ongelmia on ollut.

 

Lue myös: Suomessa on valtava Black Friday -hypetys, ja se johtuu meistä itsestämme – suomalainen juoksee hanakasti alennusten perässä

 

Porissa ensimmäiset jonottajat aamuneljän jälkeen

Gigantti kertoo, että kun myymälät ympäri Suomen avautuivat poikkeuksellisesti jo kello 6, kiemurtelivat jonot jo monien myymälöiden edustalla.

Vantaalla, Vaasassa, Jyväskylässä, Turussa, Hämeenlinnassa ja Kouvolassa ensimmäiset jonottajat olivat paikalla jo hyvissä ajoin ennen Giganttien avaamista.

Porissa ensimmäiset jonottajat olivat saapuneet odottamaan liikkeen avautumista heti aamuneljän jälkeen.

Alennusmyyntikampanja Black Friday on esillä nyt suurempana kuin koskaan ja se on levinnyt ihan joka puolelle maata.

Lisäksi Suomessa Black Fridaysta on tehty ihan omanlainen: tänä vuonna ilmiönä on jo kokonainen alennusviikko, Black Week.

 

Lue myös: Postin pakettitoimitukset ovat lisääntyneet tänä vuonna – joulusesongista odotetaan nyt ennätysvilkasta