Uutiset

Ehdokkaat luottivat lehtimainontaan

Sanomalehdet kasvattivat mainosmyyntiään Hämeen vaalipiirissä edellisiin vuoden 2007 vaaleihin verrattuna.

-Ehdokkaat luottivat edelleen perinteiseen printtimainontaan, sanoo Hämeen Sanomat Oy:n

myyntijohtaja Mika Sutinen.

Hämeen Sanomissa kasvu oli vajaat 4 prosenttia ja Etelä-Suomen Sanomissa noin 7 prosenttia.

Aamupostin kasvu oli 10 prosenttia. Tässä luvussa Hämeen vaalipiirin osuutta tosin ei ole eritelty. Lehti ilmestyy Hämeen ja Uudenmaan vaalipiirien alueilla.

Forssan lehdessä vaalimainonta kasvoi eniten eli noin 14 prosenttia.

-Vaalimainonnan kasvu oli sanomalehdille yllätys. Etukäteen oletettiin, että vaalirahasotkujen vuoksi mainonta olisi vähentynyt noin kolmanneksen.

-Vaalimainonta maksettiin aikaisempaa enemmän ehdokkaitten omasta pussista, Sutinen arvelee. (HäSa)