Uutiset

Finnwatchin toiminnanjohtaja kohukampanjasta: "Suomalaisen yrittäjän syyllistäminen on vastakampanjan luoma kuva"

Ammattiyhdistysten mukanaoloa verokampanjassa on arvosteltu, koska ay-liike nauttii itse verovapautta. STTK:n strategian ja kehittämisen johtaja Taina Vallander perää enemmän keskustelua oikeudenmukaisesta verotuksesta tahallisen väärinymmärtämisen sijaan. Kehitysyhteistyöjärjestö Suomen World Vision päätti vetäytyä kampanjasta.
Kampanjan mukaan Suomi menettää vuosittain verovälttelyn takia 430 miljoonan euron verotulot. Kuva: Tuukka Välimäki
Kampanjan mukaan Suomi menettää vuosittain verovälttelyn takia 430 miljoonan euron verotulot. Kuva: Tuukka Välimäki

Kehitysyhteistyöjärjestö Suomen World Vision ilmoitti sunnuntaina, että se vetäytyy aggressiivista verosuunnittelua vastustavasta 430 miljoonaa mahdollisuutta -kampanjasta.– Vetäydymme 430-kampanjasta pystyäksemme keskittymään ydintyöhömme. Repiväksi kääntynyt keskustelu kampanjan ympärillä vie liikaa voimavaroja globaalissa...

Ammattiyhdistysten mukanaoloa verokampanjassa on arvosteltu, koska ay-liike nauttii itse verovapautta. STTK:n strategian ja kehittämisen johtaja Taina Vallander perää enemmän keskustelua oikeudenmukaisesta verotuksesta tahallisen väärinymmärtämisen sijaan. Kehitysyhteistyöjärjestö Suomen World Vision päätti vetäytyä kampanjasta.

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Kanta-Hämeen kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 4kk digiä 39 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään

Päivän lehti

14.7.2020