Kanta-Häme

Hätäkeskuksen päivystäjäpula ei ole hellittänyt – Kansalaiselle vaje voi näkyä viikonloppuisin ja juhlapyhinä, kun hätäpuheluun vastaaminen kestää

Nykyisen pulan taustalla on pitkälti se, että päivystäjiä ei alettu kouluttaa riittävästi vuosina 2011–2015 tehdyn rakenneuudistuksen aikoihin. Päivystäjävaje on noin yhdeksän prosenttia sisäministeriön kanssa asetetusta tavoitteesta.
Hätäkeskuslaitoksen johtaja Taito Vainio näyttää hätäkeskuksen 112 Suomi -mobiilisovellusta. Kuva: Arttu Laitala

Nykyisen pulan taustalla on pitkälti se, että päivystäjiä ei alettu kouluttaa riittävästi vuosina 2011–2015 tehdyn rakenneuudistuksen aikoihin. Päivystäjävaje on noin yhdeksän prosenttia sisäministeriön kanssa asetetusta tavoitteesta.

Haluatko lukea koko jutun ja Hämeen Sanomien kaiken muun sisällön?

Tutustu digiin 1 eurolla

Samalla tilauksella pääset lukemaan Kanta-Hämeen kiinnostavimmat uutiset sekä mitä Suomessa ja maailmalla tapahtuu.

Olen jo tilaaja

Jos olet jo tilaaja, kirjaudu sisään. Pääset lukemaan artikkelin loppuun.

Mainos